Heimegut Startet 5.Januar.2021 Link til dette innlegget Startet 5.Januar.2021 Hei. Oppdaga idag at eg har ei sprekke i eksosbendet. So det må eg få tak i nytt. Det som er merkelig er at der kjem olje utav den sprekka. Betyr det at det er problem på turboen også? Legger ved ett bilde der eg markere oljefuktig sprekke. Sitér dette innlegget Link to post
Heimegut Svart 5.Januar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2021 Her med markering. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 5.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2021 Hjemmelaget opplegg, ser ikke så bra ut. Nei, det behøver ikke å være defekt turbo. Det betyr at du har uforbrent olje i eksosen. Som kan komme fra defekt turbotetning. Sitér dette innlegget Link to post
Heimegut Svart 5.Januar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2021 ja, det er nok mye hjemmefiks. kjøpte båten for ca en mnd siden, og prata med gamle eiger no i dag, der han forteller meg at han satte turboen isammen ifrå to "dårlige" turboer... so eg må sikkert få sveisa sprekka i bendet, og finne ett firma som kan ta en service på turbo for å sjekke den, og sette i nye pakninger o.l. Sitér dette innlegget Link to post
Heimegut Svart 24.Januar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2021 (redigert) har i dag fått demontert turbo og eksosbend i fra motoren. eksosbende var veldig "porøst" rundt der sprekken var, so under demonteringa so blei det delt i to. har lyst å få laga dette nytt i rustfritt eller syrefast. turboen ser eg at har en del oljelekkasje, både der det går inni eksosen, og under turboen, so denne vil eg få ett firma til å sjå over før den blir montert igjen. er det noen som har kjennskap til ett firma som tar på seg slikt? hvorfor er det så olje-fuktig her på innsuget til turboen? normalt? Redigert 24.Januar.2021 av Heimegut (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 24.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2021 Turbo-Service AS på Skui. Ta med turboen og stikk innom. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.