Jump to content

GELCOAT - Desert Tan - Boston Whaler

Flerbåtsbrukeren

Recommended Posts

@Båtgal+Desert tan er betegnelsen på en amerikansk fargekode iht AMS-STD-595 (tidl FED-STD-595). Innenfor denne fargestandarden har du kode 33446 som det amerikanske forsvaret omtaler som Tan og Desert Tan. Det er ikke noen av RAL-kodene som likner veldig på denne. Du kan gjenskape den innenfor NCS-S-systemet, dvs med en fargemåler som da gir en kode på en nyanse et sted i mellom noen av de faste NCS-S-kodene (som det er ca 1950 stk av).

Fargen 33446 er den som brukes på amerikansk militært utstyr som HMMV, stridsvogner, våpensystemer osv og som du ser i masse filmer fra Irak, Afghanistan etc.

Men jeg tør på ingen måte garantere at Boston Whaler har brukt fargekode 33446 iht AMS-STD-595.

Bland selv, det gjorde jeg med stort hell. Kjøpte en farge hos Panduro som het "raw Sienna" som jeg blandet inn i Biltema hvit gelcoat sparkel. Ble meget bra. Se linken under for mer info. Jeg kan forøvrig nevne at Boston Whaler desert tan ble håndlaget på de eldre Whalerene - dvs at man ikke kan kjøpe riktig farge. Ingen av den er helt like.

Hvilken Whaler er det du har?

http://continuouswave.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=4561

Redigert av Napoli (see edit history)

Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...