Flerbåtsbrukeren Startet 5.Januar.2021 Link til dette innlegget Startet 5.Januar.2021 Noen som har RAL kode eller tilsvarende på "Desert Tan" Boston Whaler gelcoat? Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 5.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2021 Har bare pantone fargen på Desert Tan PMS 7527-C Sitér dette innlegget Link to post
Flerbåtsbrukeren Svart 5.Januar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2021 Flott - takker:-) Sitér dette innlegget Link to post
HansH Svart 5.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2021 @Båtgal+Desert tan er betegnelsen på en amerikansk fargekode iht AMS-STD-595 (tidl FED-STD-595). Innenfor denne fargestandarden har du kode 33446 som det amerikanske forsvaret omtaler som Tan og Desert Tan. Det er ikke noen av RAL-kodene som likner veldig på denne. Du kan gjenskape den innenfor NCS-S-systemet, dvs med en fargemåler som da gir en kode på en nyanse et sted i mellom noen av de faste NCS-S-kodene (som det er ca 1950 stk av). Fargen 33446 er den som brukes på amerikansk militært utstyr som HMMV, stridsvogner, våpensystemer osv og som du ser i masse filmer fra Irak, Afghanistan etc. Men jeg tør på ingen måte garantere at Boston Whaler har brukt fargekode 33446 iht AMS-STD-595. Sitér dette innlegget Link to post
Flerbåtsbrukeren Svart 6.Januar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2021 (redigert) Ok, ikke helt enkelt dette nei... Takk for svar:-) Redigert 6.Januar.2021 av Båtgal+ (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 6.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2021 Bland selv, det gjorde jeg med godt hell Neste gang jeg er på det verkstedet, skal jeg se i hyllene hva jeg blanda sammen Sitér dette innlegget Link to post
Flerbåtsbrukeren Svart 6.Januar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2021 Fantastisk! Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 6.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2021 (redigert) Bland selv, det gjorde jeg med stort hell. Kjøpte en farge hos Panduro som het "raw Sienna" som jeg blandet inn i Biltema hvit gelcoat sparkel. Ble meget bra. Se linken under for mer info. Jeg kan forøvrig nevne at Boston Whaler desert tan ble håndlaget på de eldre Whalerene - dvs at man ikke kan kjøpe riktig farge. Ingen av den er helt like. Hvilken Whaler er det du har? http://continuouswave.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=4561 Redigert 6.Januar.2021 av Napoli (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Flerbåtsbrukeren Svart 6.Januar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2021 Hei Jeg har en 15 sport fra 89. Pål Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 6.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2021 Kult! Rå Whaler det :) Den er desert tan både innvendig og utvendig. Jeg holder på å pusse opp en Montauk 17, så om du vil dele ideer en dag er det bare å si ifra :) Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.