Jump to content

Ferskvann tank på saga 32

Saga8012

Recommended Posts

På varmtvannstanken er det helt sikkert en tappeventil på undersiden. Fyll på noen liter med giftfri frostvæske, når denne væsken kommer ut av vannkranene så slå av vannpumpe og la kranene stå åpne. Dette har funket for meg i alle år. Bruker båten hele året. Husk å fylle kaffekjelen med vann etter turen fra 5 liters kanna som står frosset i båten neste morgen, ha ha.

Du har dreneringsventil på vv tanken.

Ferskvann - tøm tanker med pumpen til det kommer luft. Åpne tank og tørk opp resten. Tørk tanken med en en tørr klut så har du ren tank før neste sesong. La alle vannkraner stå åpne  så slipper du frostsprengning.  Jeg ville helt på tanken noe som ikke er drikkendes- vi bruker tanken som drikke vann.

Tømmer tanken med vannpumpen og så  bruker eg fotpumpen til RIB'n og "kobler" den til dusjslangen og pumper til det ikke kommer mer vann ut av varmtvannstanken. Da blir vannrørene og varmtvannstanken bortimot knusktørre ? 

Har også en T kobling på vannrørene med stengeventil

Redigert av Trophy (see edit history)

Maxum 4100 scb, Chenette III

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...