Saga8012 Startet 7.Januar.2021 Link til dette innlegget Startet 7.Januar.2021 Noen som har tips/råd på hvordan jeg tømmer tanken, jeg tenker blåse ut av rørene, men er det mulig og tappe tanken? Finnes det noen tegninger på dette? Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 7.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2021 Er å kjøre vannpumpe til tanken er tom. Lurt å tømme vannpumpe også og spesielt utvendig dusj om du har. Varmtvanns tank blir ikke tømt så det må gjøres i egen operasjon . Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Martine29 Svart 7.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2021 På varmtvannstanken er det helt sikkert en tappeventil på undersiden. Fyll på noen liter med giftfri frostvæske, når denne væsken kommer ut av vannkranene så slå av vannpumpe og la kranene stå åpne. Dette har funket for meg i alle år. Bruker båten hele året. Husk å fylle kaffekjelen med vann etter turen fra 5 liters kanna som står frosset i båten neste morgen, ha ha. Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 8.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2021 Du har dreneringsventil på vv tanken. Ferskvann - tøm tanker med pumpen til det kommer luft. Åpne tank og tørk opp resten. Tørk tanken med en en tørr klut så har du ren tank før neste sesong. La alle vannkraner stå åpne så slipper du frostsprengning. Jeg ville helt på tanken noe som ikke er drikkendes- vi bruker tanken som drikke vann. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 9.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2021 (redigert) Tømmer tanken med vannpumpen og så bruker eg fotpumpen til RIB'n og "kobler" den til dusjslangen og pumper til det ikke kommer mer vann ut av varmtvannstanken. Da blir vannrørene og varmtvannstanken bortimot knusktørre ? Har også en T kobling på vannrørene med stengeventil Redigert 9.Januar.2021 av Trophy (see edit history) Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Saga8012 Svart 14.Januar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2021 Takk for alle svar :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.