Jump to content

Edit History

Fantino

Fantino

Det høres ut som du kan proppe opp ett hakk. Mener det går rundt 200 rpm per trinn. Hvis Morten Trøbråten fremdeles finnes hos Volvo Penta Norge så har han antakelig tester du kan få tilgang til, evt hans arvtaker.

 

Jeg ville imidlertid studert trimflapstrådene her inne og vurdert oppgradering samtidig. Det er slitsomt å ha båt som ikke ‘vil over kneika’ og uten kompressor blir den aldri veldig kvikk. Ut fra data du oppgir er båten forholdsvis tung i sessen hvis den går ut av plan rundt 20-21 knop tenker jeg. Jeg våger påstanden at trimplan generelt er for små.. Jeg har hatt en båt med passe trimplan (Nordstar 31 med single D6-350). Den kunne holdes i et slags plan ned til 10 knop. Det er utrolig nyttig, ikke minst for komforten ved litt skvalpesjø.

 

Red: Det var dette innlegget jeg hadde i tankene. Et sett slike finner og vips ‘ny båt’ var et imponerende resultat!

Fantino

Fantino

Det høres ut som du kan proppe opp ett hakk. Mener det går rundt 200 rpm per trinn. Hvis Morten Trøbråten fremdeles finnes hos Volvo Penta Norge så har han antakelig tester du kan få tilgang til, evt hans arvtaker.

 

Jeg ville imidlertid studert trimflapstrådene her inne og vurdert oppgradering samtidig. Det er slitsomt å ha båt som ikke ‘vil over kneika’ og uten kompressor blir den aldri veldig kvikk. Ut fra data du oppgir er båten forholdsvis tung i sessen hvis den går ut av plan rundt 20-21 knop tenker jeg. Jeg våger påstanden at trimplan generelt er for små.. Jeg har hatt en båt med passe trimplan (Nordstar 31 med single D6-350). Den kunne holdes i et slags plan ned til 10 knop. Det er utrolig nyttig, ikke minst for komforten ved litt skvalpesjø.



×
×
  • Create New...