Oleflat Startet 8.Januar.2021 Link til dette innlegget Startet 8.Januar.2021 Prøver å få av undervanshuset på min 50 hp 1997 4takter men helt håpløst har fått d ca 1.5cm ned men sitter bom noen forslag?? ja alle bolter å styre pinner er løsnet eller tatt vekk Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 9.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2021 Høres ut som at den henger på giroverføringen, men du skriver jo at alt er løsnet.... Sitér dette innlegget Link to post
Wr3cker Svart 9.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2021 Lenge siden den var demontert sist ? Tipper drivakslingen har rustet fast i veiva. I såfall så ville jeg har prøvd å fått en eller annen type rustløser til å virke noen dager før du prøver igjen :) Sitér dette innlegget Link to post
Oleflat Svart 10.Januar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2021 Skrotnisse skrev On 9.1.2021 at 9.42: Høres ut som at den henger på giroverføringen, men du skriver jo at alt er løsnet.... Trodde den sto på spline spor jeg? Vet du at den må løsnes? Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 10.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2021 Nei, jeg har lite peiling på 4-taktsmotorer. Men siden du får huset ned 15 mm, høres det ut som forskjellen på fri og bakover. (Hadde aksling vært rustet fast i veiv hadde du ikke fått ned så mye) Finn motoren din på boats.net og se om du finner ut om det er spleins eller ei... Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 10.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2021 Er mest sansynlig ein nylonforing som kniper på drivakslingen.Må nok av med powerheaden,for å klare å slå ned akslingen.Bør ha ei hylse med innvendig spline,for ikkje å stuke akslingen .Lurt å sjekke om det er nylonforing på akslingen på denne før demontering Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 10.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2021 Delte en F30 en gang, slik så det ut i stammen på den Men den rikket seg ikke i det hele tatt..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.