Jump to content

Fins det noen rimeligere løsning enn 15 000 for elektrisk gir/gass på påhengs?

Mastiff

Recommended Posts

Jeg klarte å ødelegge gasskabelen til fremre styreposisjon på Ultraflexen i dag. Den var nok fryst fast, så da jeg tok litt hardt i den, røyk den i festet der den hektes på gasshåndtaket. Men det fikk meg til å tenke litt. For jeg har egentlig hatt lyst på full autopilot, men jeg vil ta det litt av gangen. Kartplotteren støtter det iallfall. Så da lurte jeg på om jeg skulle ta det i motsatt av normal rekkefølge og satse på gass/gir nå istedenfor å bytte den ødelagte vaieren (som krever et dypdykk under noen skrudde og fugede luker, pluss at jeg tydeligvis bør ta opp alle kablene og smøre dem opp, hvis det går) og gå på styringen senere. Men fins det noen rimeligere løsning enn det vanlige man ser ved første søk på nettbutikker? Jeg har sett dem ned til rundt 15 000, men

107 visninger og ingen svar tar jeg som et nei. :giggle: Så da blir det visst å byttealle kablene istedenfor, de har stått der siden båten var ny for ti år siden, så det er vel slitte gummiforinger som har sluppet fuktighet inn i systemet etter at all smøringen er blitt borte. Like greit å bytte, jeg gidder ikke prøve å smøre opp noe når kablene ikke koster mer enn de gjør.

Redigert av Mastiff (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...