Jump to content

Hvor tjukk aksling behøvs for 200hk mercruiser?

Buster L Mercury

Recommended Posts

Jeg bygger en crackerbox om dagen og lurer egentlig på hvor tynn aksling jeg kan bruke?

Motoren er en Mercruiser 5,7 liter (350) så det er kanskje mulig å skremme ut 200 hester/ponnier med rett forgasser?

Lengste frilengde er ca 100 cm.

Litt usikker på turtall foreløpig, men kanskje et sted mellom 3000 og 5500 på akslingen?

Jeg håper 25mm diameter er bra nok, men hva mener dere om saken?

Eksempelbilde hentet fra internettet nedenfor.

strut.jpg

Cerberus skrev 21 minutter siden:

At det er nok og hva man kan hente ut var ikkje poenget. 

Ja det stemmer, mercruiser er egentlig en bilmotor. Jeg har flere forgassere å velge mellom. Akkurat nå står det en to-porter på men jeg har også noen fire-portere jeg kan teste.

Det er også mulig å bytte topper og kam, eller sette på en kompressor. 

Når det gjelder gear, mulig turtallet blir feil, men jeg har bare denne kassa så jeg får ikke gjort så mye med utvekslingen nå.

Hva er fordelen med 1,5 vs 2,1? Mer fart på propell og mindre propell? 

Redigert av Buster L Mercury (see edit history)
Jp62 skrev for 3 timer siden:

På min er det 30 mm Aksel ifra Sleipner. Rpm på motor er 4400 , girkasse med utveksling 1.26 . Da fikk jeg akkurat plass til en 15 x19 propell . Du får nok ikke plass til så mye større propell pga vinkel på Aksel og plassering av motor

Jeg får komme innom for en titt når koronaen roer seg.👍

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...