Jump to content

Edit History

The Saint

The Saint

Tyggen skrev 17 minutter siden:

Joda, men vil du ha regler for hvor erfaren du er som båtfører i tillegg til hvor stor motor du kan ha og hvor fort båten kan gå?

Ser ikke helt greia. Jeg har som sagt vokst opp på fjellet. Vi hadde ikke annet enn ro båter tilgjengelig. Ikke var det plass til eller behov for større båter hvor jeg pleide å ferdes heller. Påhengere var for late "turister". Selv så har jeg hatt båt nå i en 8 - 9 år. Jeg kjenner mine egne begrensninger. Er det bølger over 2 meter så holder jeg meg helst på land. Jeg drar båten min så vidt opp i plan før jeg "feiger" ut. Jolla mi er ett annet tema, der føler jeg at jeg har litt mer kontroll. Sitter jo nesten på vannet, så da tør jeg å kjøre i 20 knop. (Litt mer oversikt). Men ville personlig ikke ha kjørt hverken min "nye" daycruiser som forresten er en Skibsplast 650cc med 150 hk Evinrude på eller jolla mi (With 10 med Yamaha 9.9 / 15).  med promille. Men snekka mi, en Lido 23 med Yanmar 2GM som topper så vidt 6 knop under gode forhold har jeg ikke noe problem med å ta meg ett par styre pils og allikevel ikke føle at jeg har noen problemer med å føre. Blir som å sammenligne å kjøre rullestol og bil. (El rullestol med hastighet inntil 12 kmt kan fritt kjøres med promille). Samme burde gjelde båter. Ser du hvor jeg vill hen? :saint:

The Saint

The Saint

Tyggen skrev Just now:

Joda, men vil du ha regler for hvor erfaren du er som båtfører i tillegg til hvor stor motor du kan ha og hvor fort båten kan gå?

Ser ikke helt greia. Jeg har som sagt vokst opp på fjellet. Vi hadde ikke annet enn ro båter tilgjengelig. Ikke var det plass til eller behov for større båter hvor jeg pleide å ferdes heller. Påhengere var for late "turister". Selv så har jeg hatt båt nå i en 8 - 9 år. Jeg kjenner mine egne begrensninger. Er det bølger over 2 meter så holder jeg meg helst på land. Jeg drar båten min så vidt opp i plan før jeg "feiger" ut. Jollla mi er ett annet tema, der føler jeg at jeg har litt mer kontroll. Sitter jo nesten på vannet, så da tør jeg å kjøre i 20 knop. (Litt mer oversikt). Men ville personlig ikke ha kjørt hverken min "nye" daycruiser som forresten er en Skibsplast 650cc med 150 hk Evinrude på eller jolla mi (With 10 med Yamaha 9.9 / 15).  med promille. Men snekka mi, en Lido 23 med Yanmar 2GM som topper så vidt 6 knop under gode forhold har jeg ikke noe problem med å ta meg ett par styre pils og allikevel ikke føle at jeg har noen problemer med å føre. Blir som å sammenligne å kjøre rullestol og bil. (El rullestol med hastighet inntil 12 kmt kan fritt kjøres med promille). Samme burde gjelde båter. Ser du hvor jeg vill hen? :saint:

• Create New...