Lassesos Startet 13.Januar.2021 Link til dette innlegget Startet 13.Januar.2021 hei, hva mener dere er fornuftig pris på en Skibsplast 650cc 1996 modell med 150hk Evinrude 1996 modell? med henger? er 130k å kaste penger ut av vinduet? båten virer i grei stand, Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 13.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2021 En såpass gammel motor har ikke mye verdi, men om båt og henger er i god stand kan du jo prøve på et lavere bud. Sitér dette innlegget Link to post
Lassesos Svart 13.Januar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2021 ja, det jeg mener også. er det noe å ha en slik gammal motor? finnes ikke service historikk eller noen ting på den, Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 13.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2021 For all del , motoren kan jo virke bra en del år til eller den kan være skrapmetall i morgen. Sikkert delte meninger her, men jeg regner ikke med særlig lengre livsløp enn ca 15-20 års normalt bruk i saltvann. Sitér dette innlegget Link to post
The Saint Svart 13.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2021 Hei. Jeg har samme båt, motor og tilhenger pakke som det du ser på. (Ikke jeg som selger, og min er ikke til salgs heller for den saks skyld). Hva du må gi for en slik båt er avhengig av veldig mye. 1. Hva har den av utstyr? For eksempel, baugthruster, ankerwinsj, kartplotter, ekkolodd, wc eller portapotti, webasto... 2. Hva har eier gjort av vedlikehold / reprasjoner de siste år. 3. Tilstand og alder på kalesje. 4. Tilstand og alder på tilhenger. Veldig vanskelig å vurdere hva som er riktig pris på en båt man ikke har noen informasjon om. Eller har sett bilder av. Båtprisene gikk også betraktelig opp i forbindelse med Covid--19.. Spesielt i segmentet raske daycruisere. Plutselig skulle alle ha båt... Er jo markedet som bestemmer pris. før Covid-19 så gikk disse båtene for alt i fra 50-100k alt etter tilstand. (Pris uten tilhenger). Trålet selv markedet på disse båtene før jeg kjøpte min. (Jeg kjøpte før Corona krisa). Min har så langt kostet meg ca 100k med tilhenger. (+ veldig mye arbeid). Så synes ikke 130k er så ille om båten, motoren og tilhenger faktisk er i god stand. Tatt dagens marked i betraktning. Men nå er det ingen som vet hvordan markedet faktisk utvikler seg. Mange tror at det kommer mange båter på billig salg til våren for di folk har handlet hals over hode. Men det er litt tidlig å si enda siden sesongen ikke har begynt. Båt prisene kommer jo også veldig an på hvilken restriksjoner vi får i forhold til reiser osv. fremover. Så kan jo også slå andre veien. Normalt sett er høst / vinter den tiden man kan gjøre best kjøp i. Men er nok mange som sitter å venter på vår før de selger nå. Å anslå leve tid på en motor er håpløst om ikke eier kan si noe om vedlikehold. Men du kan jo få noen indikasjoner ved å undersøke motoren nøye. De fleste velger å koble bort den automatiske olje blandingen på disse, rett og slett fordi om den skulle ryke så skjærer motoren seg ganske fort. Selv så har jeg valgt å beholde min i funksjon av praktiske årsaker. Men der er også alt helt nytt. (Tar ingen sjanser her). En kompresjons test av motoren sier mye. Disse motorene er etter min mening steinknusere om man passer på kjøling og olje. Kan ikke sammenlignes med en nyere firetakts motor når det kommer til holdbarhet og enkelt vedlikehold. Tæring er på min motor ikke ett tema en gang. Sitér dette innlegget Link to post
Lassesos Svart 14.Januar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2021 Takk for et flott svar, kommer flere og flere utover månedene som kommer så er bare å avvente å se an Sitér dette innlegget Link to post
The Saint Svart 14.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2021 Lassesos skrev 27 minutter siden: Takk for et flott svar, kommer flere og flere utover månedene som kommer så er bare å avvente å se an Bare hyggelig. Mars, april og mai vil det nok være flere av disse til salgs. Da vil man nok også lettere å se hva årets pris leie vil ligge på. Mine gjetninger vil være med Covid restriksjoner 100-150k for Skibsplast 650cc med grei motor. (Utenbords motor eventuelt diesel). De med innenbords bensin er vanskelig å selge. Tipper 70 - 100k. 150 - 220k+ for den litt nyere 655 med firetaktsmotor. Uten Covid restriksjoner ca 70- 100k for 650cc og 130 - 170k for 655. Kommer nok til å ligge høyt priset i starten av sesongen for så å falle litt i pris i løpet av mai, juni og juli. August, september og oktober så vil det nok dukke opp noen kupp, rett og slett fordi da begynner folk å tenke på vinter opptak. Men dette er gjetninger. Pris kommer jo an på markedet. Men at det kommer til å bli mange kupp i løpet av denne sommeren tviler jeg personlig på. Handler jo litt om hvor mye folk er villig til å tape på fjorårets impuls kjøp... Vil også være mange med sky høye forventninger pga fjorårets eventyrlige båt salg. Men er jo snakk om litt penger, så gjelder å ha tungen rett i munnen. Skibsplast er gode båter og det er fremdeles god dele tilgang til dem så det gjør at det er begrenset hvor lavt de faller i pris. Deler er å få kjøpt via Din Båt i Tønsberg enda. Blir også produsert nye deler i Polen til disse båtene fremdeles, til svært gode priser. Evinrude motorene er det også grei dele tilgang på. Tilhengere er det latterlig høy pris på for tiden, så der valgte jeg selv å kjøpe nytt siden det ikke er mye å hente på å kjøpe brukt kontra ny. Men en god pakke pris kan jo gjøre utslaget. Sitér dette innlegget Link to post
Lassesos Svart 14.Januar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2021 Ja, litt høye priser, fulgte litt med ifjor, og årene før på disse båtene. Akkurat solgt snekke, så båt må på plass helst før påsk! Sitér dette innlegget Link to post
The Saint Svart 14.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2021 (redigert) Ser den, kjedelig å ikke ha båt i påsken. Selv så brukte jeg noen måneder før jeg fant den "rette" båten ved ett tilfelle. Kjøpte båt via en bekjent. Som hadde kjøpt av ett forsikrings selskap. Båten hadde vært stjålet og stått bortgjemt i en skog i rundt ti år. Endte opp med å betale 30k for den. Men da var også alt av interiør og kalesje total ødelagt. Viste seg også at motoren var varm skjært med en del ødelagt elektronikk. Har nå handlet inn deler og tilhenger for ca 70k til sammen, så nå blir alt som nytt. Men mye jobb... Hadde nok spart en del ved å handle i fra Polen, men hadde ikke tid til å vente. Kommer til å komme en prosjekt tråd på denne etter hvert. Med blant annet motor overhaling og bygging / trekking av nytt interiør. Pris messig så blir den ikke billig, Men nå blir den akkurat sånn som jeg vil ha den. Ville egentlig ha en 655 eller 685 men syntes det ble for mye penger å legge i båt siden jeg også driver å pusser opp hus og to andre båter nå. Men kanskje jeg ender opp med å selge alle båtene når de er ferdig å kjøper drømme båten Skibsplast 685. Håper du fikk grei pris for snekka di da. Redigert 14.Januar.2021 av The Saint (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gammern Svart 8.April.2021 Link til dette innlegget Svart 8.April.2021 Jeg har en 685 med en 200 hk Mariner Verado. Er angrepet av omvendt 3 fotsyke, dvs mindre båt ved siden av stor seilbåt. 685 er den smarteste daycruiser jeg noengang har sett, og min er dønn strøken og jeg har lagt mye penger i ekstrautstyr. Men en vet aldri når man trenger noe så spørsmålet er da: vet du hvor man får kjøpt de nyproduserte delene i Polen ? Din Båt har mye, men ikke alt dessverre. Sitér dette innlegget Link to post
The Saint Svart 8.April.2021 Link til dette innlegget Svart 8.April.2021 Gammern skrev 22 minutter siden: Jeg har en 685 med en 200 hk Mariner Verado. Er angrepet av omvendt 3 fotsyke, dvs mindre båt ved siden av stor seilbåt. 685 er den smarteste daycruiser jeg noengang har sett, og min er dønn strøken og jeg har lagt mye penger i ekstrautstyr. Men en vet aldri når man trenger noe så spørsmålet er da: vet du hvor man får kjøpt de nyproduserte delene i Polen ? Din Båt har mye, men ikke alt dessverre. Hei. Nydelig båt du har. (Drømme båten min). Enig med deg i at det er en av de smarteste daycruiserene. Jeg har kun spurt om deler til min 650cc. De lager deler på bestilling og sitter på original maler til min båt. Dette er noe jeg har fått ordnet via en kollega som er Polsk. Er ikke så lett for meg å snakke med dem selv, siden de er dårlige i engelsk / tysk. Polsk / Russisk er ikke min sterke side. Vet ikke om de har til 685. Men skal høre med min kollega om han kan spørre om de har / lager til din båt også. PS: Din Båt AS har mye mer enn det som ligger ute på siden deres. Men uoversiktelig lager. Så noen ganger er det lurt å spørre om de kanskje har. Men de begynner også å bli utsolgt for enkelte ting. Når det står utsolgt, så har de ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Gammern Svart 19.April.2021 Link til dette innlegget Svart 19.April.2021 Hei igjen, vet du hvordan de monterte varmer i båtene fra Skibsplast ? Har lyst på en dieselvarmer med egen tank, men er ikke helt sikker på hvor den blir best å montere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.