Jump to content

Triplex flat strømkabel for landstrøm?

DIYglenn

Recommended Posts

Har denne type kabel på min Bayliner, 12 eller 14AWG (4mm2/2.5mm2) og liker den godt, men finner ingen lignende kabel i Norge. 

Har funnet Cobra og Polar som leverandør, men med frakt på over 3000,- begynner det å bli tullete.

Den takler 600V og er myk og lett å legge da den er flat. Lett å samle flere kabler etc.

Er det noen som kjenner til en leverandør med slike kabler i Norge?

Er eneste alternativ en typisk 230V 2.5mm2 gummikabel

bcf163__41980.1590795618.jpg

9665916305438.jpg

• 4 uker senere...

Fikk handlet inn kabel. Jeg så egentlig ingen forskjell på kabel fra Clas eller Elektroimportøren. Jeg trengte ikke særlig mer enn 10meter, var derfor den flatkabelen ble litt mer enn jeg skulle ønske nå. 

Hadde gavekort på Clas, så da ble det derfra. Vil brukes til lader og varme i motorrom, så flytter jeg flatkabelen som i dag går til lader inn til innendørs varme.

Kjøpte også denne for motorrommet, så jeg slipper å klippe ledning på lader og varme. 

IP66 Weatherproof power socket

Den virker til å være av god kvalitet. Stikkontaktene har separat tilførsel, så det blir to forskjellige kurser. Ble levert på døra i løpet av et par uker.

banggood.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...