DIYglenn Startet 14.Januar.2021 Link til dette innlegget Startet 14.Januar.2021 Har denne type kabel på min Bayliner, 12 eller 14AWG (4mm2/2.5mm2) og liker den godt, men finner ingen lignende kabel i Norge. Har funnet Cobra og Polar som leverandør, men med frakt på over 3000,- begynner det å bli tullete. Den takler 600V og er myk og lett å legge da den er flat. Lett å samle flere kabler etc. Er det noen som kjenner til en leverandør med slike kabler i Norge? Er eneste alternativ en typisk 230V 2.5mm2 gummikabel? Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 14.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2021 Har du prøvd disse? monic.no Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
DIYglenn Svart 14.Januar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2021 De virker mer som en ren båtbutikk? Jeg tenkte mer på el-foretninger? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 14.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2021 her er en 14AWG 100ft til 1500 med moms og frakt https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2047675.m570.l1313&_nkw=14%2F3+AWG+Triplex+Round+AC+Marine+Wire+100+ft.+Black%2FWhite%2FGreen+Made+in+the+USA&_sacat=0 175,34 US Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
DIYglenn Svart 14.Januar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2021 (redigert) Interessant.. Men sett bort i fra hvor godt jeg liker kabelen, hvordan er den andre gummikabelen fra Clas sammenlignet? Kan den brukes i båt? Prøver å veie opp om det er verdt å betale 2-3 ganger så mye for kabelen. Redigert 14.Januar.2021 av nordemoniac (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 14.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2021 (redigert) Kjenner ikke kvaliteten på H07RN-F 3G2,5 (Clas) Ps. Den flatkabelen jeg linket ti oppe var på 25m Redigert 14.Januar.2021 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Jannmar Svart 14.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2021 nordemoniac skrev for 5 timer siden: Interessant.. Men sett bort i fra hvor godt jeg liker kabelen, hvordan er den andre gummikabelen fra Clas sammenlignet? Kan den brukes i båt? Roger jo skrev 53 minutter siden: Kjenner ikke kvaliteten på H07RN-F 3G2,5 (Clas) Ja. H07RN-F kan brukes i båt. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 14.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2021 Jannmar skrev 19 minutter siden: Ja. H07RN-F kan brukes i båt. Rett det ble skeptisk til at Clas er like billig som kina vare. Gummikabel H07RN-F 3G2,5 35 pr meter kos lokal installatør . har hatt min i snart 30 år Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
DIYglenn Svart 12.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2021 Fikk handlet inn kabel. Jeg så egentlig ingen forskjell på kabel fra Clas eller Elektroimportøren. Jeg trengte ikke særlig mer enn 10meter, var derfor den flatkabelen ble litt mer enn jeg skulle ønske nå. Hadde gavekort på Clas, så da ble det derfra. Vil brukes til lader og varme i motorrom, så flytter jeg flatkabelen som i dag går til lader inn til innendørs varme. Kjøpte også denne for motorrommet, så jeg slipper å klippe ledning på lader og varme. IP66 Weatherproof power socket Den virker til å være av god kvalitet. Stikkontaktene har separat tilførsel, så det blir to forskjellige kurser. Ble levert på døra i løpet av et par uker. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 12.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2021 nordemoniac skrev 8 minutter siden: Fikk handlet inn kabel. Jeg så egentlig ingen forskjell på kabel fra Clas eller Elektroimportøren. H07RN-F er H07RN-F samme hvor du kjøper den. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.