Campingcruisern
index skrev for 6 timer siden:Tror jeg ville gjort som du selv sier, en hvit farge (ikke helhvit) på alle paneler og eik på lister og horisontale flater. Jeg ville ikke ha beiset eiken, synes den gjør seg best med sin egen farge. Da får du en lys og trivelig "moderne" båt, på mange måter en oppgradering i stedet for en billigløsning.
Folie høres skummelt ut, ser for meg å våkne opp inntullet i folie...
![]()
Måtte le skikkelig da jeg leste denne og så for meg at du lå og kranglet fullstendig inntullet i folie .
Tenkte også på at å gå for eik ville gi en litt mer moderne look på salongen i båten. Vi tenker å fjerne kjøkkeninnredning i båten og plassbygge en på samme sted etter vårt behov. Tenkte denne kunne være i eik. Salongbordet tenkte jeg også å lage i eik, da det gamle i teak var hullete og stygt og med en mindre pen plastikklist rundt
Hadde tenkt å male det meste annet i hvit shipolin. Av det vil man vel få litt sånn høyglanslook på det hvite. Male benker feks hvite og ha en list i eik før overgangen til pute i hvit skai. Jeg og tenkte at eik og hvitt ville bli lyst og trivelig og moderne look :)
Tenkte lakke eika. Hvordan fungerer Epifanes blank lakken til eik? (Ikke teak-lakken, men klar blank) Har også ett spann med Epifanes interiørlakk.
Ellers takk for mange gode forslag og råd. Setter veldig pris på de mange gode svar på spørsmål her inne