Pequod
Har en pen samling bøker etter hvert...
For det meste noen praktiske bøker som er greit å slå opp i og som ligger i båten under hovedsesongen. Ser at det mangler et par bøker om knuter og stikk - de ligger nok i båten ennå.
Har et pent lite utvalg av havneguider også, noen utdaterte, noen nyere. Om vinteren titter jeg gjerne gjennom dem og noterer meg i bakhodet havner jeg må prøve å få besøkt.
Utvalget er også noe preget av mine planer om kanalferie i Europa etter hvert, må bare fått gjort ferdig alt småpirk som skal gjøres med båten før jeg gjør alvor av det. Den skal være i topp stand på alle måter før jeg drar ut på et slikt tokt. I tillegg til disse bøkene og kartene om kanalene, så har jeg også et godt utvalg av PDFer fra Tom Sommer som også leses med ujevne mellomrom.
De to bøkene som har gitt meg mest glede å lese er de to fra Odd Børretzen - Gleden ved å ha båt er vel nærmest et must å ha om bord, mens favoritten er Reisen til Europas indre - som omhandler turen hans med ei tresnekke fra Hvaler og fram til Paris i 1973! Den anbefales på det sterkeste!