Jump to content

Fuktsluker fra biltema

Spilling

Recommended Posts

Satte inn en fuktsluker fra biltema i båten. Etter en uke så var hele taket og vegger gått fra lys hvit til grått og skjolette. Taket er kledd med en slags skai e.l Noen andre som har opplevd dette eller vet en måte å fjerne dette på? Kan se den lyse orginalfargen i bunn av det ene bildet som viser åssen fargen var før vi satte inn fuktslukeren

20210112_202748.jpg

20210112_202522.jpg

Redigert av Spilling (see edit history)

Det var da ytterst rart. Du snakker om en ikke-strøm-dreven fuktsluker nå? Virkemiddelet i disse er vanlig kalsiumklorid, altså «veisalt». Fungerer til dels for fuktsluking, men er langt fra effektivt. I alle fall ombord i en båt, kan fungere i lukkede skap og lignende, men har vanligvis liten hensikt å brukes i større rom. Det har ikke skjedd noe misfarging av skaien i forbindelse med kuldeperioden som nå har vært da? Tenker at det er lite sannsynlig at kaldiumkloriden i fuktslukeren har spredd seg og misfarget skaien ombord. Tenker at det er mer sannsynlig med en annen årsak til misfargingen, uten at jeg ser for meg hva det kan være når jeg ikke kjenner til forholdene ombord hos deg. Merkelige greier altså? Akkurat som om underliggende fukt kan ha trukket gjennom skaien og til overflaten, kanskje det kan være en mulig forklaring.

Er slik en ikke strøm type ja. Men det var i slutten av august- september vi satte den inn og i løpet av en uke så var den misfargingen kommet. Da lå båten ennå på vann. Har hatt en elektrisk avfukter stående i båten etter at vi tok en opp, og forsøk å vaske det vekk med forskjellige typer vaskemidler etc,.men vi får det ikke bort. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...