Førstefender Startet 16.Januar.2021 Del på Facebook Startet 16.Januar.2021 (redigert) Noen som vet om rimelig, enkel løsning på overvåkning av 220volt via wifi? Har wifi i båten og overvåkning via Aqara temp og vann sesnsorer og også temp overvåkning direkte på Mill varmeovn og kontakt. "Problemet" mitt er jeg har konstant 220v i stikkkontakter via 2000watt omformer/lader, så batterbank blir tømt om landstrøm skulle svikte. Har wifi i ca 10timmer etter at evt strøm går, så skulle gjerne hatt mulighet til å slå av ovner før batteribank er tom.. Redigert 16.Januar.2021 av Førstefender (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 16.Januar.2021 Del på Facebook Svart 16.Januar.2021 230vac rele som mister strømmen og bryter/slutter kontakt? Sitér dette innlegget Link to post
lr-80 Svart 16.Januar.2021 Del på Facebook Svart 16.Januar.2021 Jeg har en billig gsm-sak fra Clas Ohlson. Den varsler på sms og e-post ved strømbortfall. Tror kanskje de billigste på wifi ikke har varsel på strømbortfall eller temperatur. Sitér dette innlegget Link to post
Nevermind Svart 16.Januar.2021 Del på Facebook Svart 16.Januar.2021 Mange måter å gjøre det på, men jeg har brukt en GSM-styrt kontakt fra Elko for å kunne sette varme i båten noen timer før jeg drar ned på vinteren. Den gir også melding dersom landstrømmen faller bort. https://proff.elko.no/elko-gsm-kontakt/category1904.html Sitér dette innlegget Link to post
larban Svart 16.Januar.2021 Del på Facebook Svart 16.Januar.2021 En sån? https://www.direktronik.se/direktronik/overvakning/automationscada/larminsamlingloggers/sms-larm-vid-oonskad-temperatur-och-stromavbrott/?variationCode=119-0415 /L Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 17.Januar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Januar.2021 Vil helst slippe enda et sim kort, så kontakter som går på wifi hadde vært å foretrekke. Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 17.Januar.2021 Del på Facebook Svart 17.Januar.2021 En slik en Telldus landstrøm sensor Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 17.Januar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Januar.2021 Takk Dykker, den skal sjekkes ut. Sitér dette innlegget Link to post
Jstava Svart 8.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2021 Dykker skrev On 17.1.2021 at 12.27: En slik en Telldus landstrøm sensor Hvordan funker egentlig denne? Jeg er tilkoblet landstrøm men viss den sko koble ut av en eller annen grunn så står jo inverteren min på slik at jeg har jo alltid 230v ombord (til batteriene er tomme) så det vil jo ikke komme brudd. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakt Svart 9.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2021 Bruker denne: https://www.clasohlson.com/no/Ontech-GSM-9040,-GSM-alarm-med-fjernstyring/p/36-6257 Har en i båten og en på hytta. SIM-kort følger med i pakka. Abonnementet koster nesten ingenting. Veldig fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
Jstava Svart 9.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2021 Frivakt skrev 25 minutter siden: Bruker denne: https://www.clasohlson.com/no/Ontech-GSM-9040,-GSM-alarm-med-fjernstyring/p/36-6257 Har en i båten og en på hytta. SIM-kort følger med i pakka. Abonnementet koster nesten ingenting. Veldig fornøyd. Takker for tips. Men har telldus i båten og ønsker alt styring via den😊👍 Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 9.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2021 landstrøm sensoren må jo stå før inverteren en plass For å slå av ovnen så må jo en slik sak være tingen, men det har du kanskje allerede? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Jstava Svart 9.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2021 ivar skrev 1 time siden: landstrøm sensoren må jo stå før inverteren en plass For å slå av ovnen så må jo en slik sak være tingen, men det har du kanskje allerede? Ja har slike som du viser i bilde bare telldus sitt. Men er litt mer inntressert i den typen som dykker viser til for den skal kun plaseres i en stikk kontakt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.