Jump to content

Hvordan få alarm ved bortfall av 220V via wifi?

Førstefender

Recommended Posts

Noen som vet om rimelig, enkel løsning på overvåkning av 220volt via wifi?

Har wifi i båten og overvåkning via Aqara temp og vann sesnsorer og også temp overvåkning direkte på Mill varmeovn og kontakt.

"Problemet" mitt er jeg har konstant 220v i stikkkontakter via 2000watt omformer/lader, så batterbank blir tømt om landstrøm skulle svikte.

Har wifi i ca 10timmer etter at evt strøm går, så skulle gjerne hatt mulighet til å slå av ovner før batteribank er tom..

Redigert av Førstefender (see edit history)

Mange måter å gjøre det på, men jeg har brukt en GSM-styrt kontakt fra Elko for å kunne sette varme i båten noen timer før jeg drar ned på vinteren. Den gir også melding dersom landstrømmen faller bort. 

https://proff.elko.no/elko-gsm-kontakt/category1904.html

• 8 måneder senere...

landstrøm sensoren må jo stå før inverteren en plass 

For å slå av ovnen så må jo en slik sak være tingen, men det har du kanskje allerede?

image.png.e46a9724222023b5c37d7a45f34fcf7e.png

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

ivar skrev 1 time siden:

landstrøm sensoren må jo stå før inverteren en plass 

For å slå av ovnen så må jo en slik sak være tingen, men det har du kanskje allerede?

image.png.e46a9724222023b5c37d7a45f34fcf7e.png

Ja har slike som du viser i bilde bare telldus sitt. Men er litt mer inntressert i den typen som dykker viser til for den skal kun plaseres i en stikk kontakt.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...