Jump to content

Edit History

Kennien

Kennien

Da har jeg fått et tilbud på reperasjon , og bestemt meg for å gjøre denne jobben selv :smash:

 

Har sagd ut bakfra , og treplaten var gjennomtrekt av vann , men ikke råtten. Tydelig svekket styrke er min konklusjon

Det var noen plasser der det var montert sonar/knopmåler på akterspeilet der det var råttent rundt der skruene stod , selvom det var rikelig sausa inn med sikaflex eller tilsvarende.

 

Uansett , nå er alt treverk fjernet og jeg har noen spørsmål :

 

Tenkte å lime inn 2 stk 15 mm kryssfiner av rette kvalitet (vannfast lim , kokefast ? eller hva det heter). Dette limes med epoksy og forsegles mot kanter med fortykket epoksy. I tillegg tenkte jeg bore hull til motoren med litt større diameter og støpe epoksy for deretter å borre 12mm hull etter å ha limt platene fast.

 

* Kan jeg etter at platene er ferdig limt, trekke glassfiberen over kanten på akterspeilet og ned i motorbrønn ?  Det vil jo da "lime" sammen innerliner/skrog.

 

* Heller litt mot epoksy/matter, kanskje mest for da kan jeg gjøre ferdig denne jobben når det er type 8-12 grader ute. Og det virker som om epoksy er noe sterkere , eller limer bedre mot eksisterende glassfiber. Må da bruke lakk , og det blir kanskje fargeforskjell o.l. men det er helt ærlig ikke så nøye for min del. Tenker jeg rett her eller ?

 

Legger ved noen bilder

 

 

 

IMG_20210123_100030732.jpg

IMG_20210123_100058626.jpg

IMG_20210120_094040169.jpg

Kennien

Kennien

Da har jeg fått et tilbud på reperasjon , og bestemt meg for å gjøre denne jobben selv :smash:

 

Har sagd ut bakfra , og treplaten var gjennomtrekt av vann , men ikke råtten. Tydelig svekket styrke er min konklusjon

Det var noen plasser der det var montert sonar/knopmåler på akterspeilet der det var råttent rundt der skruene stod , selvom det var rikelig sausa inn med sikaflex eller tilsvarende.

 

Uansett , nå er alt treverk fjernet og jeg har noen spørsmål :

 

Tenkte å lime inn 2 stk 15 mm kryssfiner av rette kvalitet (vannfast lim , kokefast ? eller hva det heter). Dette limes med epoksy og forsegles mot kanter med fortykket epoksy. I tillegg tenkte jeg bore hull til motoren med litt større diameter og støpe epoksy for deretter å borre 12mm hull etter å ha limt platene fast.

 

* Kan jeg etter at platene er ferdig limt, trekke glassfiberen over kanten på akterspeilet og ned i motorbrønn ?  Det vil jo da "lime" sammen innerliner/skrog.

 

* Heller litt mot epoksy/matter, kanskje mest for da kan jeg gjøre ferdig denne jobben når det er type 8-12 grader ute. Og det virker som om epoksy er noe sterkere , eller limer bedre mot eksisterende glassfiber. Må da bruke lakk , og det blir kanskje fargeforskjell o.l. men det er helt ærlig ikke så nøye for min del. Tenker jeg rett her eller ?

 

Legger ved noen bilder

 

 

 

IMG_20210123_100030732.jpg

IMG_20210123_100058626.jpg



×
×
  • Create New...