Jump to content

Gummigafler til å henge fortøyningstamper på

index

Recommended Posts

Jeg har sett det finnes noen "gafler" av gummi som man skrur fast i utriggerne, slik at fortøyningstampene i båsen kommer 60-70cm opp og er lettere å få tak i fra båten. Er det noen som vet hvor man får tak i slike? Evt noen som har laget selv? Har fått ny båtplass der en slik løsning hadde vært svært praktisk. 

Redigert av index (see edit history)
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Han som har båt i nabobåsen til meg har hatt flere slike. Men de er stive og har brukket for ham når han har vært uheldig og "dultet" borti ved tillegging. Skulle jeg hatt noe slikt, ville jeg modifisert de litt. Jeg ville kuttet nederst, tredd på en bit stiv gummislange som jeg ville festet med to slangeklemmer.

stang.jpg.7e96940829010ee6c0973f62df6eaa55.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Lars H. skrev 49 minutter siden:

Han som har båt i nabobåsen til meg har hatt flere slike. Men de er stive og har brukket for ham når han har vært uheldig og "dultet" borti ved tillegging. Skulle jeg hatt noe slikt, ville jeg modifisert de litt. Jeg ville kuttet nederst, tredd på en bit stiv gummislange som jeg ville festet med to slangeklemmer.

stang.jpg.7e96940829010ee6c0973f62df6eaa55.jpg

Noe slikt kan man kanskje lage selv også? Er jo ikke så mye som skal til...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...