index Startet 18.Januar.2021 Link til dette innlegget Startet 18.Januar.2021 (redigert) Jeg har sett det finnes noen "gafler" av gummi som man skrur fast i utriggerne, slik at fortøyningstampene i båsen kommer 60-70cm opp og er lettere å få tak i fra båten. Er det noen som vet hvor man får tak i slike? Evt noen som har laget selv? Har fått ny båtplass der en slik løsning hadde vært svært praktisk. Redigert 18.Januar.2021 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Lazyjack Svart 18.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2021 Dette får du i de fleste båtutstyrsforretninger, f.eks. https://www.maritim.no/mr-mooring-flex-fortoyningstauholder Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 18.Januar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2021 Se der ja! Fant det ikke da jeg søkte på Maritim. Men da finnes de jo! Supert! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Lars H. Svart 18.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2021 Han som har båt i nabobåsen til meg har hatt flere slike. Men de er stive og har brukket for ham når han har vært uheldig og "dultet" borti ved tillegging. Skulle jeg hatt noe slikt, ville jeg modifisert de litt. Jeg ville kuttet nederst, tredd på en bit stiv gummislange som jeg ville festet med to slangeklemmer. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
TerjeFjern Svart 18.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2021 Jeg har en slik som nevnt av Lars H og den har en fjær nederst så den er fleksibel. Jeg har også en levert av Biltema og på den har begge "armene" brukket av pga at den har vært i kontakt med båten når den ligger fortøyd. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 18.Januar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2021 Lars H. skrev 49 minutter siden: Han som har båt i nabobåsen til meg har hatt flere slike. Men de er stive og har brukket for ham når han har vært uheldig og "dultet" borti ved tillegging. Skulle jeg hatt noe slikt, ville jeg modifisert de litt. Jeg ville kuttet nederst, tredd på en bit stiv gummislange som jeg ville festet med to slangeklemmer. Noe slikt kan man kanskje lage selv også? Er jo ikke så mye som skal til... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Lars H. Svart 18.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2021 Ja, det er jo mulig. En kan jo feks. bruke en tollegaffel øverst. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
index Svart 18.Januar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2021 Ikke dumt! Takk for tipset! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Scand Baltic Svart 18.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2021 Bruk noen som tåler litt. Dyre, men jeg har hatt mine i mange år. https://www.orstamarina.no/produkter/tilleggsutstyr/fortoyning/ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.