Jump to content

Edit History

NilsPils

NilsPils

Jeg er ikke enig i betegnelsen ekspansjonstank. I hele kretsen med pumpa er det fersvannstanken som er ekspansjonstank (dvs. fri overflate). Det som kommer etter punpa er en trykkakumulator (som eventuelt kan sløyfes).

Dersom kinavarmeren går på en ekstra sløyfe i varmtvannstanken trenger du ingen trykkakumulator i den kretsen, men du trenger en ekspansjonstank som sitter høyest i den kretsen.

Ellers lurer jeg på hvorfor du ikke også installerer en varmekolbe for landstrøm direkte i varmtvannstanken. Glem heller ikke at en "kinavarmer" trekker en del strøm.

NilsPils

NilsPils

Jeg er ikke enig i betegnelsen ekspansjonstank. I hele kretsen er det fersvannstanken som er ekspansjonstank (dvs. fri overflate). Det som kommer etter punpa er en trykkakumulator. Den trykkakumulatoren står jo også i serie med varmtvannskretsen. Så da trenger du vel ikke no sånt der.

Ellers lurer jeg på hvorfor du ikke også installerer en varmekolbe for landstrøm direkte i varmtvannstanken. Glem heller ikke at en "kinavarmer" trekker en del strøm.

NilsPils

NilsPils

Jeg er ikke enig i betegnelsen ekspansjonstank. I hele kretsen er det fersvannstanken som er ekspansjonstank (dvs. fri overflate). Det som kommer etter punpa er en trykkakumulator. Den trykkakumulatoren står jo også i serie med varmtvannskretsen. Så da trenger du vel ikke no sånt der.

Ellers lurer jeg på hvorfor du ikke installerer en varmekolbe direkte i varmtvannstanken. Det enkleste er ofte det beste.

NilsPils

NilsPils

Jeg er ikke enig i betegnelsen ekspansjonstank. I hele kretsen er det fersvannsvanntanken som er ekspansjonstank. Det som kommer etter punpa er en trykkakumulator. Den trykkakumulatoren står jo også i serie med varmtvannskretsen. Så da trenger du vel ikke no sånt der.

Ellers lurer jeg på hvorfor du ikke installerer en varmekolbe direkte i varmtvannstanken. Det enkleste er ofte det beste.

• Create New...