Jump to content

Få "laget" kortere styring snekke

Dieseldyret123

Recommended Posts

Jeg har ganske mange omdreininger på roret for å manøvrere snekka mi (joda 8100). Fra senter, så er det totalt 3 hele omdreininger til hver side.. Så når jeg skal legge til, eller hvis jeg kjører sakte, så blir det endel "unødvendig" styring , syns nå ihvertfall jeg... Det jeg lurer på da, er om jeg rett og slett kan borre ett hull lenger inn på "rorkulten" for og få kortere styring? Nå er den montert helt ytterst, og jeg ser jo for meg at jeg får endel kortere utslag ved og få den lenger inn, er dette en dum måte og gjøre det på, eller er det rette måten og gjøre det på.. ikke vet jeg, så hadde vært fint med noen innspill her.. Jeg legger ved ett par bilder av saken, så dere skjønner hva jeg mener ... Har hydraulisk styring.. 

thumbnail_20200903_205905.jpg

thumbnail_20200903_205911.jpg

Synes det ser ut som om sylinderen din står litt lenger bak enn innfestingen i rorarmen.

Ville flyttet festet i rorkulten bak 4-5 cm og prøvd. Blir tyngre å styre og større utslag.

Hvis det ikke funker flytter du den tilbake igjen, og båten er blitt 5-6 gram lettere bak pga det nye hullet. Ingen skade skjedd.

Redigert av mons (see edit history)

Mons

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...