S/Y Emma Svart 27.Juni.2022 Del på Facebook Svart 27.Juni.2022 Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Anonym Svart 27.Juni.2022 Del på Facebook Svart 27.Juni.2022 10 hours ago, Vittig said: TP-link M7450/M7650 er veldig strømgjerrige og sistnevnte er cat.11. En utfordring med de fleste routere fra TP-Link er måten de bytter mellom ulike mobilsendere på, det hender litt for ofte at de ikke får til dette uten å miste forbindelsen en stund. Huawei er et godt alternativ, de har vist seg å levere en god del bra produkter som kan gå direkte på 12V. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 27.Juni.2022 Del på Facebook Svart 27.Juni.2022 Er mye i Sverige om sommeren og her er det billigere leverandører av nett. Har en liten Huffameg 5577s-321. Kostet i fjor Kr.600 fra Kina (Bangood eller Aliekspress). Hallon benytter 3 sitt nett i sverige og kjører hele tiden ut halv pris de 3 første månedene. Betaler 149/måned for 200 GB. Desverre tror jeg det er slik at man må ha svensk personnummer for å bestille, men for de som har kjenninger og skal være mye i sverige så er det mye å spare. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 27.Juni.2022 Del på Facebook Svart 27.Juni.2022 Jeg hadde 3 sitt nett for noen år siden, da gikk det greit som nordmann. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Okkaby Svart 27.Juni.2022 Del på Facebook Svart 27.Juni.2022 Har ingen plan om Sverige. Skal jeg til utlandet med båt, så blir det Danmark. Sverige er et land som sier meg absolutt nada. Å kortere vei til Danmark for meg. Så sverige kan dere østlands folk ha i fred hehe Siden jeg lar firmaet mitt betale, så gidde jeg ikke shoppe rundt, men tar nok å bruker Telia, som jeg har mobil hos. Da kommer alt på en faktura. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Ingper Svart 28.Juni.2022 Del på Facebook Svart 28.Juni.2022 Anonym skrev for 8 timer siden: En utfordring med de fleste routere fra TP-Link er måten de bytter mellom ulike mobilsendere på, det hender litt for ofte at de ikke får til dette uten å miste forbindelsen en stund Vet inte vilka "de flesta TP-Link" är som du avser. Känns lite som samma påstående som att "allt från Biltema är dritt"... Har däremot egen och praktisk erfarenhet av just MR200/400/600, och med dem har jag aldrig upplevt det du beskriver. Kan färdas 50-100 nm (dvs mellan olika basstationer) och ändå vara kontinuerligt uppkopplad. Sitér dette innlegget Ingemar E. NB Forum Link to post
Arne Henriksen Svart 5.Juli.2022 Del på Facebook Svart 5.Juli.2022 TP-link MR600 - 1190,- på Elkjøp, putt et tvilling/datakort i den og glem saken. Har testet min med Telenor fra Roskilde til Vesterålen siste året, og den eneste plassen jeg ikke kunne streame/delta i Teamsmøter/fjernstyre servere var vel på Grip :-) Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Renzir Svart 5.Juli.2022 Del på Facebook Svart 5.Juli.2022 S/Y Emma skrev On 27.6.2022 at 0.38: Du kan trygt kjøpe denne. Den kan også kobles direkte i 12 volt-systemet om du klipper vekk adapteren. Jeg har også en router som adapteren forer med 12v 1,5a. Er det slik at disse tåler 13-14v som det blir når batteriene lades? Vil gjerne ha routeren over på batteriet og ikke på inverteren. Sitér dette innlegget Link to post
Captain A Svart 5.Juli.2022 Del på Facebook Svart 5.Juli.2022 Den som eg linket til kommer med usb kontakt, gått heilt fint så langt når eg ligger på landstrøm Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 6.Juli.2022 Del på Facebook Svart 6.Juli.2022 Renzir skrev for 8 timer siden: Jeg har også en router som adapteren forer med 12v 1,5a. Er det slik at disse tåler 13-14v som det blir når batteriene lades? Vil gjerne ha routeren over på batteriet og ikke på inverteren. Ja, den er ganske liberal på spenningen. Har ikke opplevd at den skrur seg av eller får problemer selv om batteriene er nesten tomme eller ladingen er på maks. Tipper den tåler i alle fall 11-15 volt. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Renzir Svart 6.Juli.2022 Del på Facebook Svart 6.Juli.2022 S/Y Emma skrev for 4 timer siden: Ja, den er ganske liberal på spenningen. Har ikke opplevd at den skrur seg av eller får problemer selv om batteriene er nesten tomme eller ladingen er på maks. Tipper den tåler i alle fall 11-15 volt. Hmm, da tror jeg at jeg tester å koble min rett på batteriet også. Er ikke noe krise om den ryker. Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 15.Juli.2022 Del på Facebook Svart 15.Juli.2022 Min TP-Link router ble dessverre kokt i hetebølgen og nå har den blitt veldig ustabil, samt at batteriet ikke tålte varmen. Jeg kikket innom nærmeste internett butikk og der kunne de tilby ZTE mu5001, er det noen som har testet denne eller har synspunkter på denne? Jeg vil ha en bærbar router med batteri med best mulig kapasitet (hjemmekontor). Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Vittig Svart 15.Juli.2022 Del på Facebook Svart 15.Juli.2022 2 minutes ago, Barbaria said: Min TP-Link router ble dessverre kokt i hetebølgen og nå har den blitt veldig ustabil, samt at batteriet ikke tålte varmen. Jeg kikket innom nærmeste internett butikk og der kunne de tilby ZTE mu5001, er det noen som har testet denne eller har synspunkter på denne? Jeg vil ha en bærbar router med batteri med best mulig kapasitet (hjemmekontor). Har ikke testet. Har heller ikke vært borti ZTE sine produkter de senere årene så kan ikke si mye om software på den heller. Spesifikasjonene ser veldig fine ut. Spørs hvor mye nytte du får av 5g-delen men cat22 på 4g bør bære plenty. Også fint med 802.11ax(wifi 6). Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 15.Juli.2022 Del på Facebook Svart 15.Juli.2022 Vittig skrev 1 time siden: Har ikke testet. Har heller ikke vært borti ZTE sine produkter de senere årene så kan ikke si mye om software på den heller. Spesifikasjonene ser veldig fine ut. Spørs hvor mye nytte du får av 5g-delen men cat22 på 4g bør bære plenty. Også fint med 802.11ax(wifi 6). Ja spesifikasjonen ser bra ut, den har også RJ45 port samt to uttak for eksterne antenner noe som kan komme til nytte muligens. Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Barbaria Svart 19.Juli.2022 Del på Facebook Svart 19.Juli.2022 Vi kjøpte ZTE routeren og så langt ser det ut som hastigheten er kraftig forbedret i forhold til vår gamle TP-Link. Gammel TP-Link 4G Ny ZTE 4G Vi ligget på samme plass og har ikke gjort annet enn å bytte ut routeren, Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Arne Henriksen Svart 19.Juli.2022 Del på Facebook Svart 19.Juli.2022 Ser jo bra ut dette. Hvilken TP-Link hadde du før? Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Barbaria Svart 19.Juli.2022 Del på Facebook Svart 19.Juli.2022 (redigert) M7350 var veldig fornøyd inntil den ble overopphetet i varme her. Redigert 19.Juli.2022 av Barbaria (see edit history) Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Steihy Svart 19.Juli.2022 Del på Facebook Svart 19.Juli.2022 Jeg er alene, og ser alt - film, fotball, serier - på brett, 100-150 gb/mnd. Chili fri data, 399/mnd. Setter ned hastigheten etter 100, men det er enda raskt nok til at jeg ikke merker det. Telefon som hub. Deeeilig å slippe installasjon. Så et lite ekstra tips i forhold til det med antenner: Satt i naturhavn med dårlig dekning. Pakket telefonen i vanntett pose, og heiste den et stykke opp i masta. Gjort det flere ganger siden. Vil selvsagt ikke funke alltid, men det vil ikke ruteren heller. Sitér dette innlegget Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
Blouberg Svart 17.Mars.2023 Del på Facebook Svart 17.Mars.2023 (redigert) Napper litt i denne tråden. Har det kommet noen bra alternativer på Router fronten i det siste? Tenker vel at 5G blir mer aktuelt ettersom det bygges ut. Noen med erfaring fra denne: Netgear Nighthawk M5 5G Redigert 17.Mars.2023 av Blouberg (see edit history) Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Arne Henriksen Svart 17.Mars.2023 Del på Facebook Svart 17.Mars.2023 5G er foreløpig et blindspor spør du meg, du må jo omtrent ligge ved senderen for å ha dekning.. og prisene er passe hinsides.. For den du nevner er det sannsynligvis vel så viktig hvilken ytelse du kan forvente over 4G, som fort er det du må forholde deg til litt utafor allfarvei... Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Blouberg Svart 17.Mars.2023 Del på Facebook Svart 17.Mars.2023 Arne Henriksen skrev 1 minutt siden: 5G er foreløpig et blindspor spør du meg, du må jo omtrent ligge ved senderen for å ha dekning.. og prisene er passe hinsides.. Kan hende du har rett langs kysten, vi bruker en del 5G i jobb og det fungerer utmerket. Enig i at utstyret foreløpig er veldig høyt priset. Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.