Jump to content

Edit History

Roger jo

Roger jo

JRK skrev for 5 timer siden:

men kan også være NMEA 0183 Deal Extreme eller tilsvarende. Om det er kommunikasjonen du måler til 3,2 volt så kan det virke som TTL (Ligger vanligvis på 3,3-5 Volt)

Det eneste jeg har funnet ut er NMEA 0183,  måler 3.2 V som  CAMINO-101  sender opp til GPS`n  og sende date tilbake til   CAMINO-101  i antenneledningen.

Fantino skrev for 3 timer siden:

Går det an å dissekere den litt mer og se etter bokstaver/merking på noen av komponentene?..

Har hentet  antennen  fikk loddet av lokket  til slutt (glemte kopperstrømpa) den ser slik ut.

GPS_Brikke_1.JPG.0be941d029682a1f9f61758eb1f8caba.JPG

X10an skrev for 3 timer siden:

eller en slik:

Fant ikke mål på den første  den andre er så liten at den kan stå på flasken . 

Har bare "2 ledninger"  i antennen og 4 på brikkene ? hvordan løse det.

X10an skrev for 2 timer siden:

Rotet litt rundt i skuffen og ser jeg fremdeles har noen liggende.

Er det slike med  to loddepunkter til antenne ledningen og monteres på høykant max 26 X26 mm  og 0 til5 V

Roger jo

Roger jo

JRK skrev for 5 timer siden:

men kan også være NMEA 0183 Deal Extreme eller tilsvarende. Om det er kommunikasjonen du måler til 3,2 volt så kan det virke som TTL (Ligger vanligvis på 3,3-5 Volt)

Det eneste jeg har funnet ut er NMEA 0183,  måler 3.2 V som  CAMINO-101  sender opp til GPS`n  og sende date tilbake til   CAMINO-101  i antenneledningen.

Fantino skrev for 3 timer siden:

Går det an å dissekere den litt mer og se etter bokstaver/merking på noen av komponentene?..

Har hentet  antennen  fikk loddet av lokket  den ser slik ut.

GPS_Brikke_1.JPG.0be941d029682a1f9f61758eb1f8caba.JPG

eller en slik:

Fant ikke mål på den første  den andre er så liten at den kan stå på flasken . 

Har bare "2 ledninger"  i antennen og 4 på brikkene ? hvordan løse det.

Rotet litt rundt i skuffen og ser jeg fremdeles har noen liggende.

Er det slike med  to loddepunkter til antenne ledningen og monteres på høykant max 26 X26 mm  og 0 til5 V

• Create New...