Jump to content

Edit History

PiperBill

PiperBill

Jeg er helt grønne på NMEA2000 og hvordan kobler AIS til kartplotter. Jeg har en Garmin GPSMap plotter som jeg skal koble en Garmin AIS800 på. Jeg ønsker ikke å legge det opp slik på tegningen i instrukshefte (se bildet). Jeg vil har plotter og AIS-sender på hva sin kurs med av/på bryter til AIS. Tenkte  jeg kunne bare koble plotter og AIS sammen med medfølgende NMEA kable men den er han/han og passer ikke. Da lurte jeg på om jeg kunne bruke T-stykket som, også fulgte med, som en overgang. Slik som på bildet. 

Grunnen til å ha AIS på eget kurs er at jeg vil kunne har den på i visse situasjoner da både plotter og VHF radio er slått av.  

ais1.jpg

ais3.jpg

PiperBill

PiperBill

Jeg er het grønn på NMEA2000 og hvordan kobler AIS til kartplotter. Jeg har en Garmin GPSMap plotter som jeg skal koble en Garmin AIS800 på. Jeg ønsker ikke å legge det opp slik på tegningen i instrukshefte (se bildet). Jeg vil har plotter og AIS-sender på hva sin kurs med av/på bryter til AIS. Da tenkte jeg jeg kunne bare koble plotter og AIS sammen med medfølgende NMEA kable men den er han/han og passer ikke. Da lurte jeg på om jeg kunne bruke T-stykket som, også fulgte med, som en overgang. Slik som på bildet. 

Grunnen til å ha AIS på eget kurs er at jeg vil kunne har den på i visse situasjoner da både plotter og VHF radio er slått av.  

ais1.jpg

ais3.jpg

• Create New...