Furu Startet 31.Januar.2021 Link til dette innlegget Startet 31.Januar.2021 Kunne ha kjøpt ett litt kortere rør men da Blir det så liten effekt. 80 watt på det her røret. Blir nesten ingen varme på rør ender, lite stråle varme med mindre enn er 10mm nært.. Vanskelig å få god plassering, forhåpentlig vis så stiger det litt varme også bort til motor kassen rett ved siden av. Litt nært diesel slanger kanskje, ca 10 cm på det nærmeste, men burde vel gå greit, dog så nevner manualen 20cm. Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
mawilu Svart 31.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2021 Med vannspeilet rett under røret er det ikke god løsning dårlig IPTetting på røret fare for kortslutning røret blir ikke gammelt i det miljøet.Bruk heller varmekabel beregnet på frostsikring de tåler vann et par meter gir vel samme varmen Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 1.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2021 Er ip grad nok på røret så det går nok bra, ble heller lite varme med 80 watt, sikkert greit hvis det er ett helt lukket rom.. Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
index Svart 1.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2021 Hvorfor vil du ha varme under dørken? Skal du ligge i is? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sjøholken Svart 1.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2021 En annen utfordring er at varmen stiger.. her kommer du til å tørke ut dørken rett over ovnen, hvis den er som dørken på bildene, så vil natene sprekke opp på grunn av uttørking. Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 1.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2021 Det varmerøret tørker ikke ut noe,forøvrig har de jeg sett tetning på ip55 kun til innendørs bruk i tørre rom.bruk kabel det er tryggere Sitér dette innlegget Link to post
Havarita Svart 1.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2021 Hva er hensikten med varmerør egentlig? Det løser egentlig ingen problemer, men kan flytte rundt på dem. -Motorvarmer: Bedre med utstyr som er ment for dette. -Fukt: En lokal varmekilde vil absorbere fukt lokalt, fordi varm luft har plass til flere vannmolekyler enn kald. Like viktig: luften vil kondensere og avsette fukt når den avkjøles et annet sted. Dette kan lage nye utfordringer. Om fukt er problemet, ville jeg heller investert i en avfukter eller sørget for god utlufting enn å flytte rundt på problemet. -Noe jeg har oversett? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 1.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2021 Havarita skrev On 1.2.2021 at 11.28: Noe jeg har oversett? Vis hele sitatet Frostsikring er vel hovedpoenget her. Men som flere skriver under, en varmekabel hadde nok vært bedre . Et par tørn rundt hver gjennomføring, og resten langs kjølen. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Furu Svart 1.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2021 Hensikten er å hindre att sjøvanns inntak fryser og hadde håpt på att motoren skulle få en liten lunk også når jeg skal kjøre på jobb om morgenen, spesielt på de kaldeste dagene da min 30 år gamle volvo ikke starter så lett i minus grader. Varme kabel yter jo bare noen få watt og vil kun såvidt varme inntaket. Det røret ga egentlig veldig lite varme, og motoren er like iskald selv om det stod på i hele natt.. Er kanskje for mye gjennom strømming av luft i bunnen som gjør det, fukt problem er det lite av her ombord Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
index Svart 1.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2021 En sirkulasjonsvarmer på motoren hadde nok vært lurt. Kombinert med en varmekabel til å varme ventilene under dørken. De trenger ikke mye varme for å ikke fryse, bare litt. Mest sannsynlig gjør varmerøret også jobben, og det gir et par grader ekstra under dørken kan det være nok. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Furu Svart 1.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2021 Ja! det hadde vært jo vært luksus med en egen vann varmer men det blir nok på min neste båt heller , ikke denne. En plattgatter er jo ingen vinter båt! 30 minutt med litt vifte går også fint Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
index Svart 1.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2021 Ja, det gjelder å være kreativ! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.