Jump to content

Edit History

Onkel Frank

Onkel Frank

Ved montering av dieselvarmer i båt, blir listen over marinerelaterte produkter sjokkerende lang. Man risikerer i Vevors tilfelle å bla opp oppmot ti tusen kroner for nødvendigheter til en varmer som koster tusen kroner. Webasto selger kit som etter mitt syn er mangelfulle i utgangspunktet. Dessuten er den amerikanske versjonen av Webasto bedre egnet til båt enn den europeiske varianten. Hva heter det, den amerikanske wire harness, er objektivt sett mer robust og fuktsperrene i koblingene gir fuktmotstandsdyktighet utenfor selve apparatet, som er mangelvare i den mer pinglete europeiske harness, men under lokket er modellene like. Man får ikke garanti på en amerikansk Webasto i Europa og vice versa. 

Jeg har hørt rykter om dyr autorisert Webasto-montering, og de skal selvsagt ikke slippes løs på båten.     

Onkel Frank

Onkel Frank

Ved montering av dieselvarmer i båt, blir listen over marinerelaterte produkter sjokkerende lang. Man risikerer i Vevors tilfelle å bla opp oppmot ti tusen kroner for nødvendigheter til en varmer som koster tusen kroner. Webasto selger kit som etter mitt syn er mangelfulle i utgangspunktet. Dessuten er den amerikanske versjonen av Webasto bedre egnet til båt enn den europeiske varianten. Hva heter det, den amerikanske wire harness, er objektivt sett mer robust og fuktsperrene i koblingene gir fuktmotstandsdyktighet utenfor selve apparatet, som er mangelvare i den mer pinglete europeiske harness, men under lokket er modellene like. Man får ikke garanti på en amerikank Wbasto i Europa og vice versa. 

Jeg har hørt rykter om dyr autorisert Webasto-montering, og de skal selvsagt ikke slippes løs på båten.     

• Create New...