Jump to content

Edit History

Onkel Frank

Onkel Frank

Varmetapet i luftslangen er en fordel. Jeg skal ha eksosanlegget fysisk adskilt fra benken i pilothuset og utblåsing skal foregå gjennom skrog, ikke ut på dekk. 

 

Det er bedre plass i akterbenken til hele applikasjonen, inkludert dieseltank som rommer forbruk tilsvarende minimum et par ukers tid, der ti liter tilsvarer omlag 70 timer. Det er neppe plass til 25 liters tank i pilothusets benk, men det er først og fremst eksosanlegget som er avgjørende faktor.

 

Vekten av full tank må være på babord side. Selve varmeapparatet veier 2.6 kg og kan plasseres på styrbord side.

 

Poenget med vektdistribusjonen er å forhindre at pilothuset blir enda tyngre enn originalt.

 

Pilothuset veier omlag 40-70 kg og kapteinen 100 kg, dette får hele båten til å helle over selv med skrogmontert blylodd på babord side. 

 

Vanskelig øvelse å kompensere for over hundre kilo med vekt, dermed må tanker om varmeapparat montert i pilothuset utgå.

Onkel Frank

Onkel Frank

Varmetapet i luftslangen er en fordel. Jeg skal ha eksosanlegget fysisk adskilt fra benken i pilothuset og utblåsing skal foregå gjennom skrog, ikke ut på dekk. 

 

Det er bedre plass i akterbenken til hele applikasjonen, inkludert dieseltank som rommer forbruk tilsvarende minimum et par ukers tid, der ti liter tilsvarer omlag 70 timer. Det er neppe plass til 25 liters tank i pilothusets benk, men det er først og fremst eksosanlegget som er avgjørende faktor.

 

Vekten av full tank må være på babord side. Selve varmeapparatet veier 2.6 kg og kan plasseres på styrbord side.

 

Poenget med vektdistribusjonen er å forhindre at pilothuset blir enda tyngre enn originalt.

 

Pilothuset veier omlag 40-70 kg og kapteinen 100 kg, dette får hele båten til å helle over selv med skrogmontert blylodd på babord side

Onkel Frank

Onkel Frank

Varmetapet i luftslangen er en fordel. Jeg skal ha eksosanlegget fysisk adskilt fra benken i pilothuset og utblåsing skal foregå gjennom skrog, ikke ut på dekk. 

 

Det er bedre plass i akterbenken til hele applikasjonen, inkludert dieseltank som rommer forbruk tilsvarende minimum et par ukers tid, der ti liter tilsvarer omlag 70 timer. Det er neppe plass til 25 liters tank i pilothusets benk, men det er først og fremst eksosanlegget som er avgjørende faktor.

 

Vekten av full tank må være på babord side. Selve varmeapparatet veier 2.6 kg og kan plasseres på styrbord side.

 

Poenget med vektdistribusjonen er å forhindre at pilothuset blir enda tyngre enn originalt.

 

Pilothuset veier omlag 70 kg og kapteinen 100 kg, dette får hele båten til å helle over selv med skrogmontert blylodd på babord side

Onkel Frank

Onkel Frank

Varmetapet i luftslangen er en fordel. Jeg skal ha eksosanlegget fysisk adskilt fra benken i pilothuset og utblåsing skal foregå gjennom skrog, ikke ut på dekk. 

 

Det er bedre plass i akterbenken til hele applikasjonen, inkludert dieseltank som rommer forbruk tilsvarende minimum et par ukers tid, der ti liter tilsvarer omlag 70 timer. Det er neppe plass til 25 liters tank i pilothusets benk, men det er først og fremst eksosanlegget som er avgjørende faktor.

 

Vekten av full tank må være på babord side. Selve varmeapparatet veier 2.6 kg og kan plasseres på styrbord side.

 

Poenget med vektdistribusjonen er å forhindre at pilothuset blir enda tyngre enn originalt. 

Onkel Frank

Onkel Frank

Varmetapet i luftslangen er en fordel. Jeg skal ha eksosanlegget fysisk adskilt fra benken i pilothuset og utblåsing skal foregå gjennom skrog, ikke ut på dekk. 

 

Det er bedre plass i akterbenken til hele applikasjonen, inkludert dieseltank som rommer forbruk tilsvarende minimum et par ukers tid, der ti liter tilsvarer omlag 70 timer. Det er neppe plass til 25 liters tank i pilothusets benk, men det er først og fremst eksosanlegget som er avgjørende faktor.

 

Vekten av full tank må være på babord side. Selve varmeapparatet veier 2.6 kg og kan plasseres på styrbord side.

Onkel Frank

Onkel Frank

Varmetapet i luftslangen er en fordel. Jeg skal ha eksosanlegget fysisk adskilt fra benken i pilothuset og utblåsing skal foregå gjennom skrog, ikke ut på dekk. 

 

Det er bedre plass i akterbenken til hele applikasjonen, inkludert dieseltank som rommer forbruk tilsvarende minimum et par ukers tid, der ti liter tilsvarer omlag 70 timer. Det er neppe plass til 25 liters tank i pilothusets benk, men det er først og fremst eksosanlegget som er avgjørende faktor.

 

Vekten av full tank må være på babord side.

Onkel Frank

Onkel Frank

Varmetapet i luftslangen er en fordel. Jeg skal ha eksosanlegget fysisk adskilt fra benken i pilothuset og utblåsing skal foregå gjennom skrog, ikke ut på dekk. 

 

Det er bedre plass i akterbenken til hele applikasjonen, inkludert dieseltank som rommer forbruk tilsvarende minimum et par ukers tid, der ti liter tilsvarer omlag 70 timer. Det er neppe plass til 25 liters tank i pilothusets benk, men det er først og fremst eksosanlegget som er avgjørende faktor.

Onkel Frank

Onkel Frank

Varmetapet i luftslangen er en fordel. Jeg skal ha eksosanlegget fysisk adskilt fra benken i pilothuset og utblåsing skal foregå gjennom skrog, ikke ut på dekk. 

 

Det er bedre plass i akterbenken til hele applikasjonen, inkludert dieseltank som rommer forbruk tilsvarende minimum et par ukers tid, der ti liter tilsvarer omlag 70 timer.

Onkel Frank

Onkel Frank

Varmetapet i luftslangen er en fordel. Jeg skal ha eksosanlegget fysisk adskilt fra benken i pilothuset og utblåsing skal foregå gjennom skrog, ikke ut på dekk. 

 

Det er bedre plass i akterbenken til hele applikasjonen, inkludert dieseltank som rommer forbruk tilsvarende minimum et par ukers tid. 

Onkel Frank

Onkel Frank

Varmetapet i luftslangen er en fordel. Jeg skal ha eksosanlegget fysisk adskilt fra benken i pilothuset og utblåsing skal foregå gjennom skrog, ikke ut på dekk. 



×
×
  • Create New...