ne.andersson Startet 1.Februar.2021 Link til dette innlegget Startet 1.Februar.2021 Hei, jeg har en utfordring. Jeg skal montere en Gori foldepropell på min aksling men mangler mutteren. Er det noen som vet hvilken type mutter som passer til disse foldepropellene? Den er til en 25mm aksling. Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 1.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2021 Min Gori 3-blader foldepropell har ikke mutter slik vanlige propeller er montert, men sitter mot en "muffe" som først monteres på akselen. Så skrus selve propellbosset på denne igjen. Det kan derfor være at monteringen av din propell også er noe annerledes enn konvensjonelle propeller som kun har en mutter i enden. Er dette en ny propell for deg, eller har den sittet på båten tidligere? Sleipner i Fredrikstad fører Gori og deler, så en henvendelse dit kan kanskje hjelpe deg videre. Sitér dette innlegget Link to post
ne.andersson Svart 1.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2021 OK, har du noen bilder på hvordan dette ser ut hos deg? Det er en ny propell for meg så jeg har ikke hatt mutter til den tidligere. Jeg har snakket med og sendt melding til to forhandlere, med bilder og serie nummer på propellen så håper på napp der, men tenkte at det allmektige forumet kanskje visste Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 1.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2021 (redigert) Her ser du hvordan den jeg har, 3-bladers Gori med overdrive monteres. Se fra ca 1 minutt og 30 sekunder ut i videoen. Om din propell monteres på samme måten med det innvendige demper-bosset vet jeg lite om, men flere Gori-kreasjoner er noe annerledes konstruert enn konvensjonelle propeller som settes rett inn på akselen med mutter i enden. Kan DENNE ligne din propell? Redigert 1.Februar.2021 av TideRace (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ne.andersson Svart 1.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2021 TideRace skrev for 4 timer siden: Her ser du hvordan den jeg har, 3-bladers Gori med overdrive monteres. Se fra ca 1 minutt og 30 sekunder ut i videoen. Om din propell monteres på samme måten med det innvendige demper-bosset vet jeg lite om, men flere Gori-kreasjoner er noe annerledes konstruert enn konvensjonelle propeller som settes rett inn på akselen med mutter i enden. Kan DENNE ligne din propell? Den siste lenken du sendte til ab marine sin side er helt korrekt, det er den mutter som er markert som nr 4 der jeg manglet, var og kjøpte den i dag på sleipner så nå skal det være all good ? Sitér dette innlegget Link to post
ne.andersson Svart 2.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2021 (redigert) Nå som utfordringen har løst seg før meg men når man googlet både navn og vare nr. på mutter så finner man null, niks, nada på google så legger jeg ut full informasjon her om noen lurer på det samme senere samt at om jeg skriver det her vil det dykke opp på google sitt søk når det er blitt indeksert senere. Til Gori sine foldepropellere med 2 blad så finns monterings guiden som @TideRace postet i denne PDF (lastet den ned fra AB-marine sine sider og lastet den inn her sånn at den er tilgjengelig for alltid): GORI-2Blade_Shaft_Installation_Maintenance_Instructions.zip Den mutter som er markert som nr. 4 i den denne PDF er den spesial mutter som jeg ser at mange foldepropellere blir solgt uten på Finn. På min 25mm aksling med standard gjenge M16x1,5mm så heter dette produktet GPM-1 M16x1,5mm og kan kun kjøpes av Sleipner sine forhandlere. Vare nr. på produktet hos sleipner er SM903980 Produktet ser slik ut: Jeg ønsker å avslutte med å rose Vollen Marinesenter AS ved Morten, som gav meg så rask service at jeg samme dagen som jeg tok kontakt med de fikk mulighet å reise og hente produktet jeg trengte hos Sleipner. Rett og slett veldig rask og hyggelig kar! Redigert 2.Februar.2021 av ne.andersson (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.