Jump to content

Pris på gode kartplottere 8-10''?

kristfall

Recommended Posts

Hallo,

vurderer ny kartplotter. Skal brukes på motorbåt, ikke til fiske eller seiling. Ser at det stort sett går i Simrad, Raymarine og Garmin da. Ønsker ikke noe som stopper å virke om 2 år, og helst i størrelse 8-10''. Noe mindre enn det, så kan man jo bruke mobil. Ønsker også mulighet for giver (dybde) og motordata over NMEA.

Hva tenker dere er en "god" pris og forskjellen på de tre? Hvilken leverandør har best brukergrensesnitt, osv.?

Det finnes nok ikke dårlige kartplottere idagens marked, iallefall ikke fra de 4-5 største leverandørene Raymarine, Garmin, Lowrance, Simrad og B&G. Har selv en Samyung fra 2010 som er like god idag (sør-koreansk proffprodusent).

Så det er bare å bestemme seg for hvilke spesifikasjoner, kvaliteter og finesser man trenger/ønsker og vil betale for. 

Tilbud florerer det iallefall av hele tiden.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Kjøpte nettopp en Axiom 9RV sjøl til 8000kr Som er en knall bra pris.

Om du sjekker på finn.no vil du finne mye tilbud på Raymarine.

Er også og tilbud på Garmin fekt her

https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=196751385

Garmin har jo i mine øyne ekstremt godt bruker interface, som en lære seg på no time.

Ville sjøl hatt Garmin som nummer to også. Men siden jeg vil ha mulighet for å koble opp Radar, så måtte jeg en goe del opp i pris, da Echomap UHD ikke tar radar. 

Ser de jeg kjøpte hos, er tomme for til prise jeg fikk.

Bare vær obs om du kjøper Raymarine. De har Axiom modell uten mulighet for ekkolodd, altså en ren plotter. Det må stå RV feks 9 RV om det er 9 tommer, å ikke kun Axiom 9.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...