sirius Startet 25.Oktober.2005 Link til dette innlegget Startet 25.Oktober.2005 Er det noen som har forslag til hvordan man får transportert en 38 fots seiler fra middelhavet ( Athen) og til Norge. Det kan bli aktuelt å seile noe av distansen. Takknemlig for alle forslag på dette " problemet " Sirius Sitér dette innlegget Akkeladden 475 Fighter / Yamaha 55 Link to post
Anonym Svart 25.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2005 Hva med å leie den ut? Bør være mulig å få noen til å leie den for deler av distansen.. Hvis du ikke stoler nok på fremmede er jo løsningen å seile den selv. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 25.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2005 Her er adressen til et firma i Holland som arrangerer båtransport over land i Europa. info@vandewetering.com. Regner med at det vil koste en del. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 25.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2005 (redigert) Uff dette lukter der høvdinge av. Der finnes flere norske transportører, som klarer en sånn oppgave. Finn Eriksen: Firmaet som flyttede båten for batdilla: http://www.eriksenkran.no/ Transportsentralen i Oslo: http://www.transportsentralen.no/ T.O. Bull, Oslo: http://www.tobull.no/index.html + mange flere Tar med et par danske også: Vamdrup Special Transport: http://www.vst.dk/ Bomholt Transport: http://www.bomholt.dk Give Sværgods: http://www.svaergods.dk/ Hør eventuelt med impotøren av Bavaria, hvem som transpoterer båter for dem. De fleste Bavaria'er bliver jo leveret nord i Danmark. Lykke til, og hold oss gjerne oppdateret. Redigert 25.Oktober.2005 av Jensen_fra_Vest (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
The Gannet Svart 25.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2005 Torgersen Transport i Sverige tok en 42 fots båt for en venn av meg fra Slovenia til Orust for 38000. Grunnen til at det ble så dyrt var at båten var over 4 meter bred og de måtte derfor ha følgebil. Her var det snakk om en returfrakt, da TT frakter Hallberg-Rassy og Najad samt master til Slovenia. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 26.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2005 Hei Sirius - Jeg har sjekket dette litt selv, men motsatt vei. Det vil neppe være noen norske eller nordiske transportører som er konkuransedyktig på pris. Jeg vil ha sjekket med importører av franske båter i Norge. Noen av disse blir transporter til Danmark og utrustet der. De blir kjørt opp av erfarne og dyktige transportører. Å transporter båten med bil fra Aten (Pireus?) vil sikkert bli nokså dyrt. Da vil jeg heller seil den til Sør Frankrike, enten selv eller leie en transportskipper, og frakte båten på bil derfra til Danmark. Hører gjerne om hva du kommer fram til. Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 26.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2005 Heisan, En har da gjort noe liknende ... men fra nær Napoli til England ... Brukte Advanced Yachting, med Cristophe Allan som kontakt for sjøtransporten. Veldig OK folk, og relativt rimelig ..... vurderte faktisk å ta båten rundt Spania og Portugal med dem, men diesel forbruk gjorde veitransport rimeligere.... Deretter tar du kontakt med Fairline, eller Peters (kan finne tel no hvis interessert) og sjekker en "returtransport", som sikkert er det rimeligste for deg. Fairline og Peters leverer båter ned til Europa gjennom hele vinteren, og er interessert å få last på bilen tilbake.... Kjøp deg ett nummer av MB&Y eller ett av de andre IPC bladene, og sjekk annonsene bak i bladet under båt transport. Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Divemaster Svart 26.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2005 Glemte å si at det er båtmesse i Barselona nå, så det er nok mange trailere der nede nå som er "tomme".... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Viking31 Svart 17.September.2007 Link til dette innlegget Svart 17.September.2007 Takk for mange fine tips! Skal se på en 33 fots båt i Croatia, Båten er ikke betalt avgift på, og det passer jo bra (slipper dobbel moms). Sjekker div fraktmuligheter til Sverige eller Norge. Båten er 335 bred , og det betyr vel at man må ha følgebil. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 17.September.2007 Link til dette innlegget Svart 17.September.2007 Hør med Stavanger Marinesenter - de importerer en del båter og får fraktet de til Norge. Er hyggelige og behjelpelige - og kan helt sikkert bistå deg også. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 17.September.2007 Link til dette innlegget Svart 17.September.2007 Mener da at Kaftein ØL her på baatplassen nettopp har gjort denne øvelsen med en seilbåt fra middelhavet, han burda da sitte inne med noe komptanse på området Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
plimsoll Svart 17.September.2007 Link til dette innlegget Svart 17.September.2007 Jeg drev med "delivery sailing" på nittitallet da kostet det ca. 2£/nautisk mil for en båt på ca 40 fot. Hvis du seiler kose etappene selv kan du få profesjonelle til å seile havstrekkene? Det er flere selskaper som driver med slik seiling. Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 17.September.2007 Link til dette innlegget Svart 17.September.2007 Mener da at Kaftein ØL her på baatplassen nettopp har gjort denne øvelsen med en seilbåt fra middelhavet, han burda da sitte inne med noe komptanse på området Stemmer, han hentet en Feeling på 48 fot fra Kroatia, fikk den transportert på bil til Tyskland. Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 17.September.2007 Link til dette innlegget Svart 17.September.2007 Jeg importerte en 48 foter, 4,48 m bred. JEg brukte wandevettering og prislappen inkludert riggearbeid kom på ca. 50000 nok. Transporten gikk på ca. 3-4 dager fra slovenia til tyskland hvor jeg hentet båten. Synes det fungerte veldig fint og profesjonelt. Det er forøvig et firma som har spesialisert seg på båttransport. Båten min måtte visstnok ha politieskorte på store deler av transporten og følgebil hele veien. Jeg synes 50000 for denne jobben var helt greit. Alternativet hadde vært å ta seg fri fra jobb i minst 6 uker (=betydelig tap i arbeidsfortjeneste når jeg jobber med båt), og masse styr med mannskap osv. Så jeg er veldig glad jeg gikk for den løsningen. Det ble riktignok endel forsinkelser pga. div. papirarbeide som gjorde at jeg fikk båten ca. 6 uker for sent, og ikke fikk den hjem før i begynnelsen av juni. Hadde jeg visst at det ble så mye forsinkelser hadde jeg nok vurdert å ventet en måned til også tatt det som en fin sommerferie, men det er også et sjansespill mtp. av man ikke kjenner båten man skal reise avgårde med, dessuten synes jeg det er viktig at man må kunne ta det som en tur og ikke transportetappe. Da blir det fort stress. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 17.September.2007 Link til dette innlegget Svart 17.September.2007 Båten er 335 bred , og det betyr vel at man må ha følgebil. Det må den i Norge, men i utlandet er det forskjellige begrensinger. Det kan du sjekke ved å kontakte en av nevnte transportører. Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Sea Oasis Svart 17.September.2007 Link til dette innlegget Svart 17.September.2007 trenger ikke følgebil bredde 3,35 De fleste som transporterer båter i Norge bruker heller ikke følgebil på 3,35 Sitér dette innlegget Link to post
Chrian Svart 17.September.2007 Link til dette innlegget Svart 17.September.2007 Har brukt Uwe Shriever til transport av båt fra Syd Europa til Danmark og kan virkelig anbefale dem. Prisforskjellen mellom transport til Nord Tyskland og Danmark var svært liten så vi valgte å få båten til Fredrikshavn der en marinaeier i Søsportshavnen ordnet med kranløft og klargjøring av båten. De legger opp ruten slik at bruken av følgebil blir så liten som mulig. Sitér dette innlegget MVH Chrian Link to post
Larspo Svart 17.September.2007 Link til dette innlegget Svart 17.September.2007 Jeg vurderte å importere en fra middelhavet for et par år siden. Var i kontant med mange spedisjonsfirmaer, men havnet på en spesiell (husker ikke helt navnet, men har de lagret på telefonlista mi. Er du interessert, send meg en IM i tilfelle). Mener at dette var et firma som kjørte mye export for Windy til middelhavet...og tomme tilbake. Ble rent så hyggelig pris for en 30 fots båt på 4 tonn den gangen (rundt 20-30.000 om jeg ikke husker helt feil). Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 17.September.2007 Link til dette innlegget Svart 17.September.2007 Hei, Jeg holder på med et båtkjøp fra Kroatia. Har leid dette firmaet til å seile den hjem for meg: http://www.skippersandcrew.com/ Det koster ca 5100 engelske pund + diesel. Inkluderer skipper og to mannskap. Skal avgi rapport etterhvert som prosjektet skrider fram. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
LALUNA II Svart 18.September.2007 Link til dette innlegget Svart 18.September.2007 De fleste som transporterer båter i Norge bruker heller ikke følgebil på 3,35 Det er krav til følgebil på transporter på mere en 3 meter i Norge og det skal være politi med på transporter på mere en 4 meter Så de som kjører dette uten spekulerer i å slippe unna mulkt og gebyrer og underegraver de som er seriøse i denne bransjen Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Sydvesten Svart 18.September.2007 Link til dette innlegget Svart 18.September.2007 Når jeg hentet gammelbåten i Gøteborg (bredde 3,5m) så kjørte jeg følgebil selv, ikke noe problem det.... Det er jo en relativt rimelig løsning det da.... og så undergraver en ikke de seriøse i bransjen Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
avmønstret5 Svart 4.November.2007 Link til dette innlegget Svart 4.November.2007 Hei, Jeg holder på med et båtkjøp fra Kroatia. Har leid dette firmaet til å seile den hjem for meg: http://www.skippersandcrew.com/ Det koster ca 5100 engelske pund + diesel. Inkluderer skipper og to mannskap. Skal avgi rapport etterhvert som prosjektet skrider fram. Hei Noe nytt i transportbransjen? Noe med ferske erfaring i biltransport av båter Middelhavet - Tyskland/Danmark? Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 4.November.2007 Link til dette innlegget Svart 4.November.2007 Her kan du få tips fra noen som har gjort dette. http://www.seiltursiden.com/middelhavet/Fakta/transport.htm Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.