PiperBill Startet 4.Februar.2021 Link til dette innlegget Startet 4.Februar.2021 Jeg ser at slike brannslukningsutstyr ha vært diskutert flere ganger har inne og det ha vært en del skepsis mot det. Jeg har gått til anskaffelse av en “Blaze Cut” som jeg skal montere i motorrommet. Jeg har diesel motor med tørr eksosmanifold og turbo. Lest om en lignende motor som fikk havarerte turbo for et par år siden og det tok fyr i kjøleolje til turboen. Nå er både manifold og turboen meget godt innpakket i ny isolering hos meg, og jeg har temperaturovervåking i motorrommet, men føler det kan være en ekstra sikkerhet å montere brannslukking i motorrommet. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Swingswong Svart 4.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2021 (redigert) Jeg har et slikt system, dog annet merke. Der skal visstnok motor stoppe om det løses ut. Det er en nødoversyring også for å starte motor igjen. edit mitt har en stor beholder. Redigert 4.Februar.2021 av Swingswong (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
larsenigarasjen Svart 5.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2021 Jeg har tilsvarende i motorrommet. Men der står viseren på rødt, så regner med den ikke fungerer. Noen som vet om det går å fylle den opp igjen? Eller er den bare å kaste? Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 5.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2021 larsenigarasjen skrev 44 minutter siden: Jeg har tilsvarende i motorrommet. Men der står viseren på rødt, så regner med den ikke fungerer. Noen som vet om det går å fylle den opp igjen? Eller er den bare å kaste? Hvis det er Blaze Cut så er ikke viseren ment å vise om det er tom eller ikke. Den viser trykket i forhold til temperatur. I lav temperatur bør den være på grønn og nærmest helt til venstre (lav trykk). Er det helt over på rødt når motoren er i gang eller det er veldig varmt i motorrommet så er det høyt trykk i slangen. I følge bruksanvisningen utløses brannslukking ved 105 grader celsius eller 24 bar, og den har en maks driftstemperatur på 90 grader. Det står også at den bør ikke monteres der hvor den kan utsettes for høy strålevarme fra f.eks. eksosrør, turbo, el. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Hulda Svart 5.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2021 Hva koster et slikt system? Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 5.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2021 Hulda skrev 1 time siden: Hva koster et slikt system? Watski.no hadde best pris. Automatisk brannslukker Blazecut - Brannslukker til båt & camping (watski.no) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.