Olseo Startet 5.Februar.2021 Link til dette innlegget Startet 5.Februar.2021 Hei! Har kjøpt en brukt P21 bysseovn og lurer på om den kan settes/monteres uten brannhemmende plate ut mot skrogsiden, blir satt fast Ca 5 cm fra skroget. mvh Olseo Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 5.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2021 Det hadde jeg ikke tatt sjansen på. Den blir jo varm. Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 5.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2021 Sjekk monterings anvisningen til ovnen,eller Refleks sin,der står da ka som er annbefalt, Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 5.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2021 Jeg ville fulgt produsenten anbefalinger. Og så lagt til litt til. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Taskeladden Svart 5.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2021 hadde som absolutt minimum satt en metallplate med noen 1cm avstandsstykker mellom skrog og ovn om du ikke har noe mer enn 5cm og gå på. Helst hadde jeg ikke montert i det hele tatt så nært. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
husky dane 85 Svart 5.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2021 Shelby Teknikk A/S Monteringsskisse,der er da teikningar og mål. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 5.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2021 (redigert) Kan dette firmaet være noe å prøve kontakte? https://www.pyro.no/contact/ Fant ovnen din her på oversikten: https://www.pyro.no/pyro-oil-fired-stove/ Redigert 5.Februar.2021 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Olseo Svart 5.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2021 Takker for vettuge svar!har fyrt som gal på høgste nivå i dag varmer enormt godt på kokeplaten (stekte egg) alle fire sidene er helt kalde men monterer med 4cm klaring mot skott.En formidabel varmekilde i båten ja. Kan bare anbefale!! Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 5.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2021 Med 4 cm må du ha godkjent isolasjonsmateriale f.eks FIREFLY,er sikkert eit regelverk som bør/må følges Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 5.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2021 Ja, så klart sidene på ovnen er kalde. Det skulle bare mangle. Det er strålevarmen fra platen som er problemet og som du må beskytte mot. Sitér dette innlegget Link to post
Olseo Svart 6.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2021 Er det noen her som kan fortelle meg hvordan jeg tar ut brennkammeret på Pyro P21 ovn, har kjøpt brukt og tror den trenger en liten shaining (fliing) innvendig på forhånd takk? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.