Jump to content

Selfa 26 Prosjekt

Brusk

Recommended Posts

• 1 måned senere...
Trulte37 skrev for 11 timer siden:

Hei Brusk!

Gratulerer med en god sjark.

Et fint prosjekt for far og sønn. Kvalitetstid sammen :thumbsup:

Pøs på med bilder.

Takk for at du deler med oss!

Ja dette er artig prosjekt. Lærer mye nytt hele tiden både jeg og min båt og fiske entusiast av en sønn. Dette er faktisk vårt prosjekt nr 3?

Brusk skrev 1 time siden:

Takker, Nanni 100 hk som er i båt. Denne betalte vi 220000 for. Tror det skal være en grei pris. Hvilken sjark har/skal du få tak i?

Det var et godt kjøp hvis den er i teknisk god stand. Nytypen skrog også hører jeg skal være bra sammenlignet med den første utgaven! Med en 100hk farter den vel greit også? går vel fort 8-9knop da? Nanni skal være greie motorer det :)

Tenker noe ala det dere har ja. Tustna, malo, myra, selfa.. Vi får se hva som dukker opp. Øien 530f nylig solgt, neste vinter skal jeg ha toalett og styrhus tenkte jeg!

Timmeeh skrev On 29.3.2021 at 23.11:

Det var et godt kjøp hvis den er i teknisk god stand. Nytypen skrog også hører jeg skal være bra sammenlignet med den første utgaven! Med en 100hk farter den vel greit også? går vel fort 8-9knop da? Nanni skal være greie motorer det :)

Tenker noe ala det dere har ja. Tustna, malo, myra, selfa.. Vi får se hva som dukker opp. Øien 530f nylig solgt, neste vinter skal jeg ha toalett og styrhus tenkte jeg!

Motor har kun 400 timer og det hadde blitt montert ny aksling og eksos anlegg. Innvendig er det ikke gjort så mye, men det er vi i gang med? 

Hadde den på slipp nå i helga og fikk godt over den. Skroge ser veldig fint ut. Jeg og har hørt at ny typen skrog er mere stabil en den gamle som var mer urolig i sjø. Lurer på om det var den båt typen som hette Husky, men dette er jeg usikker på.

Ref Husky:

Bare en liten oppklaring på navnene.

Den type båt ble bygget som Selfa i Trondheim og Husky på Bergenskanten. Var Kausland Selvbyggerservice i Fyllingsdalen som stod for den typen.

Rundt 82 fikk båten nytt undervannsskrog med knekkspant.

Før det var det gjort en mange forsøk for å redusere rullingen.

Først med det nye skroget ble det bedre.

Selfa eksisterer ennå som produsent av proffe sjarker mens Huskyprodusenten som holdt på på 80 tallet og litt utover har jeg ikke hørt mer fra.

Skal likevel ikke se bort fra at formene til det gamle skroget kan ha blitt brukt senere på bergenskanten da jeg har sett Husky for salg i blant annen "åpen utgave".

Redigert av Gudrun (see edit history)
Timmeeh skrev for 2 timer siden:

Ja dette må dere si dere fornøyd med. Innredningsarbeid er jo ikke det dyreste! Verdsetter motor og gir høyt jdg ihvertfall, resten ordner man over tid :thumbsup:

Er det sluregir? 

Vi er veldig fornøyd med dette prosjektet. 

Er ikke sluregir på denne, men for se om vi monterer det etterhvert. ?

Gudrun skrev On 1.4.2021 at 10.04:

Ref Husky:

Bare en liten oppklaring på navnene.

Den type båt ble bygget som Selfa i Trondheim og Husky på Bergenskanten. Var Kausland Selvbyggerservice i Fyllingsdalen som stod for den typen.

Rundt 82 fikk båten nytt undervannsskrog med knekkspant.

Før det var det gjort en mange forsøk for å redusere rullingen.

Først med det nye skroget ble det bedre.

Selfa eksisterer ennå som produsent av proffe sjarker mens Huskyprodusenten som holdt på på 80 tallet og litt utover har jeg ikke hørt mer fra.

Skal likevel ikke se bort fra at formene til det gamle skroget kan ha blitt brukt senere på bergenskanten da jeg har sett Husky for salg i blant annen "åpen utgave".

Takk for info?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...