Nettsteggen Startet 7.Februar.2021 Link til dette innlegget Startet 7.Februar.2021 (redigert) Står montert en ekstra el vifte som skal blåse inn på turboen til en VP AQAD40B, og som ikke har vært tilkoblet strøm i mitt eie. De lærde som jeg har snakket med, mener at dette ikke er originalt og heller ikke nødvendig å ha i bruk, sålenge det er godt med lufttilgang i motorrommet. Er det noen som har erfaring eller meninger om dette ? Temp ved marsjfart 3200 omdr/min er helt normal, og manometer for turbo viser 0,5. Vurderer å fortsatt ha den utkoblet eller fjernet Redigert 8.Februar.2021 av Nettsteggen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 8.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2021 At det ikke er originalt kan du være helt sikker på. Elektriske hjelpeblåsere her jeg kun sett på større 2t skipsmotorer. Så den kan du nokk trykt fjerne. Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 8.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2021 Det kan ikke være avsugsvifte da? For eksempel om der har vært bensinmotor i båten tidligere Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 8.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2021 Det er nok bare et eksperiment fra tidligere båteier. Jeg ville ha fjernet den. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.