Jan Øivind
Indy skrev 30 minutter siden:Den gang da syntes vi interiøret i Hansene vi så på (alle hadde det mørkerøde interiøret) var for mørkt, ingen skrogvinduer etc. Vi likte heller ikke at alle vi så på hadde selvslåer, og at badeplattformen ikke var blant de vi likte best.
For regatta er min mening at rullestorseil ikke er aktuelt. Seiler du regatta så vil du ønske deg samme trim-muligheter som de andre har. Og du vil ikke finne konkurrenter med rullestorseil.
Ja, konvensjonelt storseil er nok det jeg kommer til å gå for. Når det kommer til interiøret om det er mørkt eller lyst kommer litt i andre rekke for meg. Det jeg legger mest vekt på er seilegenskaper, teknisk god stand, strukturell solid god plass i cockpit og 3 cabiner med toalett/bad. Nedsenkbar badeplattform er sikkert fint å ha, men ikke avgjørende for min del. Når det kommer til den selvslående jibben ser jeg den som veldig praktisk når man krysser på tur. Jeg kommer til å komplimere den med en lettvindt Genoa og/eller code z på furl samt en asymmetrisk spinnaker på furl