Jump to content

Får ikke koblet til batterimonitor Victron BMV712 til telefonen

Windy 32

Recommended Posts

Har kjøpt og innstalert en Victron BMV712 batterimonitor med bluetooth i båten. 

Men når jeg prøver å koble den opp mot appen,finner den bmv712 ,men etter å ha trykket inn seks nuller som er standard pinkoden på de ,så får jeg opp at jeg har feil paringsnøkkel og/eller konfigurasjon.

føler det meste er prøvd inkl koble fra strømmen på monitor og shunt.

slå av og på telefonen,

koble kun til bluetooth via victron connect appen, 

har android 8. tlf. har også prøvd med en nesten ny i-phone

noen her som har en super ide om hva som kan være galt??

34 minutes ago, Windy 32 said:

...koble kun til bluetooth via victron connect appen, ..

Antar du her mener at du slår på bluetooth på telefonen og ignorerer menyen som kommer opp med liste av enheter du kan koble til. Og deretter åpner Victron connect, og velger BMV712 i appen?

Dette er i korrekt fremgangsmåte.

Kan være en ide å slette Victron connect appen og installere på nytt.

6stk 0, skal være korrekt default kode.

Redigert av Trond123 (see edit history)

Stemmer det Trond123 , gjør som du først skriver, fjerne den fra listen på tlf og deretter åpne appen,bmv712 kommer automatisk opp,og kobler til med seks nuller ....men så stopper det der:worry:

godt tips med å slette appen og instalere den på nytt . skal få prøvd det i morgen.

rare greier at en så liten enkel ting skal være så vanskelig å få koblet opp:rolleyes:

Jeg har hatt lignende problemer. Forsøk denne linken, https://community.victronenergy.com  Der får du løst de mest intrikate problemene.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Nå har jeg prøv å resette pin kode ved å legge inn puk kode som står bak på displayet. 

får bare opp at den nye pin koden er seks nuller.. 

Andora..var det der man kan legge inn persolig kode du la inn puk koden kansje? 

det har jeg også prøvd men da må man først huke av for personlig passord først for å få opp både bokstaver og tall på tlf. legger inn Abc.123 der , men får fortsatt opp at jeg har feil personlig passord.

Tror snart jeg har prøvd nå, og det er ikke lenge før hele greia blir røsket ut av båten og sendt i retur:headbang: har ikke sett makan til tungvinn bluetooth å koble opp:headbang:

Redigert av Windy 32 (see edit history)
  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...