Windy 32 Startet 8.Februar.2021 Link til dette innlegget Startet 8.Februar.2021 Har kjøpt og innstalert en Victron BMV712 batterimonitor med bluetooth i båten. Men når jeg prøver å koble den opp mot appen,finner den bmv712 ,men etter å ha trykket inn seks nuller som er standard pinkoden på de ,så får jeg opp at jeg har feil paringsnøkkel og/eller konfigurasjon. føler det meste er prøvd inkl koble fra strømmen på monitor og shunt. slå av og på telefonen, koble kun til bluetooth via victron connect appen, har android 8. tlf. har også prøvd med en nesten ny i-phone noen her som har en super ide om hva som kan være galt?? Sitér dette innlegget Link to post
larole Svart 8.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2021 Hmmm dette opplevde jeg også i dag. Har funket fint tidligere. Har gjort en eller annen drittoppdatering av Iphone. Kanskje det har noe å si? Min Victron er en Smart IP22 Sitér dette innlegget Link to post
Trond123 Svart 8.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2021 (redigert) 34 minutes ago, Windy 32 said: ...koble kun til bluetooth via victron connect appen, .. Antar du her mener at du slår på bluetooth på telefonen og ignorerer menyen som kommer opp med liste av enheter du kan koble til. Og deretter åpner Victron connect, og velger BMV712 i appen? Dette er i korrekt fremgangsmåte. Kan være en ide å slette Victron connect appen og installere på nytt. 6stk 0, skal være korrekt default kode. Redigert 8.Februar.2021 av Trond123 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Windy 32 Svart 8.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2021 Stemmer det Trond123 , gjør som du først skriver, fjerne den fra listen på tlf og deretter åpne appen,bmv712 kommer automatisk opp,og kobler til med seks nuller ....men så stopper det der. godt tips med å slette appen og instalere den på nytt . skal få prøvd det i morgen. rare greier at en så liten enkel ting skal være så vanskelig å få koblet opp Sitér dette innlegget Link to post
Trond123 Svart 8.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2021 Trenger ikke fjerne bmv712 fra bluetoothlisten. Holder å bare ignorere den menyen/listen. Får du det ikke til, kan kanskje Farco.no hjelpe deg, ev kontakte Victron direkte. Sitér dette innlegget Link to post
Windy 32 Svart 8.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2021 (redigert) fikk nå avinstalert appen og lagt den inn på nytt. prøvde å koble opp igjen men får nå bare opp at jeg har feil personlig passord/code. Er i kontakt med victron men vi har ennå ikke kommet til noen løsning.. Redigert 8.Februar.2021 av Windy 32 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Trond123 Svart 8.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2021 Bra Victroner på saken. Kanskje på tide å få en ny enhet? Høres ut som du var prøvd den logiske feilsøkingen. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 8.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2021 Jeg har hatt lignende problemer. Forsøk denne linken, https://community.victronenergy.com Der får du løst de mest intrikate problemene. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Andora Svart 9.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2021 Hadde samme problemet, skrev inn 6 nuller, feil passord, skrudde ned regulatoren å på baksiden av den står det en lapp med noen tall, husker ikke hvilke/hvor mange men da virket det. Min hadde virket hele sommeren men plutselig ville den ikke koble seg til tlf. Sitér dette innlegget Link to post
Windy 32 Svart 9.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2021 (redigert) Nå har jeg prøv å resette pin kode ved å legge inn puk kode som står bak på displayet. får bare opp at den nye pin koden er seks nuller.. Andora..var det der man kan legge inn persolig kode du la inn puk koden kansje? det har jeg også prøvd men da må man først huke av for personlig passord først for å få opp både bokstaver og tall på tlf. legger inn Abc.123 der , men får fortsatt opp at jeg har feil personlig passord. Tror snart jeg har prøvd nå, og det er ikke lenge før hele greia blir røsket ut av båten og sendt i retur har ikke sett makan til tungvinn bluetooth å koble opp Redigert 9.Februar.2021 av Windy 32 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Audiquattro Svart 9.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2021 (redigert) Når du installerte appen, ble du spurt om å gi den tilgang til diverse? Har null erfaring med Victron spesielt, men har erfart at om man ikke gir apper tilgang til alt de ber om kan dette gi problemer med f. eks. tilkobling av bluetooth etc.. Redigert 9.Februar.2021 av Audiquattro (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Windy 32 Svart 9.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2021 ja fikk vel spørsmål om å gi tilgang til telefonens posisjon og trykket ja på det. Sitér dette innlegget Link to post
Andora Svart 9.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2021 Kan ikke helt huske hvor jeg trykket inn puck koden, vet jeg slettet appen og lastet den ned på nytt, jeg satt bare å prøve på måfå å fikk det til, dette er ikke min sterkeste side kan du si. Men når den ble instalert første gangen koblet den seg til raskt og enkelt. Sitér dette innlegget Link to post
Windy 32 Svart 9.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2021 Andora. har også prøvd å slette appen og lastetet den inn på nytt. kansje jeg bør lete etter en eldre versjon av appen og prøve det... Sitér dette innlegget Link to post
Windy 32 Svart 11.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2021 Da er BMV712 sendt til forhandleren jeg kjøpte den av . De ville ha den inn for å se om de kunne finne ut av den. Venter spent på konklusjonen nå . Sitér dette innlegget Link to post
Windy 32 Svart 23.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2021 Liten oppdatering. Fikk idag nytt display i posten fra forhandler da de heller ikke klarte få få koblet det til Bluetooth. . Jeg koblet nå på det nye displayet og fikk koblet det til Bt på telefonen på første forsøk med pin 000000 . Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.