Jump to content

Beta 16 motor vil ikke starte etter rep. av hull i eksosmanifold

Brusk

Recommended Posts

Hei, etter att guttungen fikk motor havari på BMW motoren som stod i båten (Malo 20) så måtte vi kjøpe ny motor. Vi er ikke så veldig motor kyndige, men små ting klarer vi.

Etter en stund fant vi en på nett. Beta 16. grunnen til vi kjøpte denne var at time antallet kun var 100 timer. Vi monterte og hadde en prøve tur og den fungerte veldig godt. Motor startet tvert. 

Men begynte å oppdage att kjøleveske forsvant. Fylte etter, men bare forsvant. Vi demonterte kjøle tanken og fant da ett hull i mellom tanken og kammere hvor eksosen kommer før den går ut i eksos slangen. Fikk tettet den midlertidlig med stål pasta, men planen er å kjøpe ny tank. 

Etter att vi monterte sammen igjen så fikk vi ikke start. Vi prøvde å lenge og luftet ut for eventuelt luft i systemet. Men den ville ikke starte. Virket som den var etter noen ganger. Hadde ikke så veldig god tid da jeg holdt på med luftingen før jeg skulle reise bort på jobb, så har ikke prøvd nå mer nå etter jeg kom hjem, men tanken var å prøve å lufte litt mer for å se før jeg eventuelt må sette det bort til noen mere kyndige en meg selv.

Men det jeg lurer på kan det være andre problemer som jeg ikke tenker på som foreksempel at det er kommet sjøvann inn gjennom eksosen som kan ha forårsaker dette? Jeg tenker at den tidligere eieren har hatt sjø stående litt for langt opp i systemet mtp tæringen i tanken. Oljen ser fint ut og den går lett rundt, men som sagt så startet den veldig lett og gikk veldig fint før den bare plutselig ikke ville starte mer. 

Håper på noe gode svar.

Mvh B

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...