Jump to content

Edit History

Ida Marie III

Ida Marie III

Sitat

Er det slik på Vestlandet og i Møre og Romsdal i fellesferien også, slik som det er på Østlandet og Sørlandet? Eller er det mer rolige forhold? Kanskje jeg da kan få tips om rolige steder å legge meg? 

Joda, der er større trykk der vest også i ferien...serlig mellom Stavanger og Bergen, men ikke på langt nær slik jeg husker det fra sørlandsturene...er noen år siden sist nå......

Et stykke nord for Bergen er det betydelig mindre båter...

Ida Marie III

Ida Marie III

Pequod skrev for 1 time siden:

I dag er det faktisk seks år siden jeg ble amputert første gang - selve hovedamputasjonen. Jeg har ikke skrevet noe innlegg om det denne gangen, men jeg må jo si at ting har gått mye bedre enn det jeg så for meg for seks år siden!

Og fremdeles savner jeg stortåa på venstrefoten mer enn høyrebeinet!

Jaja...en annen ting:

Sjefen på jobben sender hver fredag ut et slags "ukebrev". I går skrev han at selv om vi begynner innflyttingen i de nye lokalene i mai, så ser det ut som ett av de siste smittetiltakene som forsvinner er oppfordringen om å ha hjemmekontor. Han regner egentlig ikke med at den anbefalingen blir fjernet før etter sommeren.

For meg kan det da bety at jeg ikke behøver å dra hjem i juli likevel, bortsett fra den siste uka når jeg og ungene skal til jobbhytta Skeikampen - for jeg vil ha med meg den uka. Den er en tradisjon.

Det er riktig nok det som er avtalt med jobben, at jeg skal ta noen vakter fra jobblokalene i fellesferien, men siden jeg jobber turnus så er det ikke mange dagene det er snakk om. Den første uke skal jeg jobbe på dag- og kveldstid fra mandag til fredag. Så er det fire nattvakter fra natt til mandag, så seks dager fri, og tre nattvakter fra fredag til søndag, og deretter skal jeg på fjellet før retur til båten.

Strengt tatt er det bare de fem dagene med dag- og kveldsvakter som er grunnen til at jeg skal tilbake, fordi jeg da jobber sammen med en del sommervikarer. På nattvaktene er vi maks to stykker og på dem er det uansett ikke sommervikarer.

Siden jeg i tillegg er i en risikogruppe. så tror jeg det er store muligheter for at det blir hjemmekontor på meg i juli også - jobben kan jo ikke forlange at jeg skal komme hjem for å ta de vaktene på hjemmekontor fra leiligheten!

Men jeg bruker jo vanligvis å unngå å dra ut på overnattingsturer i fellesferien, fordi det er stappfullt over alt, noe jeg ikke er veldig glad i.

Pequod skrev for 1 time siden:

Er det slik på Vestlandet og i Møre og Romsdal i fellesferien også, slik som det er på Østlandet og Sørlandet? Eller er det mer rolige forhold? Kanskje jeg da kan få tips om rolige steder å legge meg? 

Joda, der er større trykk der vest også i ferien...serlig mellom Stavanger og Bergen, men ikke på langt nær slik jeg husker det fra sørlandsturene...er noen år siden sist nå......

Et stykke nord for Bergen er det betydelig mindre båter...

• Create New...