Pequod
Da ble det en tur utpå i dag også. Ikke lange biten, men til Håøya. la til i Tåjebukta for å prøve de nye bryggene der. Måtte jo ta en titt!
Hadde litt problemer både med å komme meg opp og ned igjen her, da trappa ikke er ferdig bygget, men med en krykke til hjelp gikk det greit!
Ser ut som det skal komme noen utriggere der.
En annen vinkel (var bare meg og en flott sværing der).
De gamle bryggene skal visst rehabiliteres ogdå.
Er vel en stund til de blir helt ferdig, tenker jeg.
Tok en rusletur over på den andre siden også, ved denne brygga har jeg ligget et par ganger med snekka.
Håøyas eldste hus, i alle fall deler av det skal stamme helt tilbake fra 1600-tallet!
Denne er noe nyere. Skal etter sigende opprinnelig vært bygd som badstue for Quisling på slutten av krigen, men han rakk aldri å ta den i bruk. Nå er den innredet som en enkel hytte med køyeseng og et skikkelig 50-60-talls kjøkken med respatex-bord og røde stålstoler! Kan leies fra Oslofjorden Friluftsråd.
Flere bygninger her har fått en real oppløfting siden sist jeg var i land her, ikke minst toalettene i det røde huset.
Så det så!
Deilig at det er lyst lengre nå, så man rekker hjem før det blir mørkt! Gleder meg til det begynner å bli skikkelig tosifra med blå himmel og sol etter hvert... Måtte sette på varmeapparatet på hjemturen.