Pequod
Jeg forstår ikke denne motstanden mot blogger? Og jeg reklamerer ikke for "andre sosiale medier" - jeg linker rett til min egen blogg, reklamefri og på eget domene, ikke på noen kommersiell bloggplattform. Jeg skriver aldri sponsede innlegg heller, som disse rosabloggerne gjør.
På bloggen finnes det også en del annen informasjon som kan være interessant for båtfolk, som gjestehavnsoversikter og annet forhåpentligvis nyttig stoff.
Heldigvis ser det ut til at de kritiske røstene er i mindretall, for jeg ser tydelig på besøksstatistikken at det kommer en stor mengde besøk herfra når jeg legger ut link til dagens innlegg på bloggen.
Jeg kunne ha forstått kritikken mer hvis jeg kun linket, men det gjør jeg ikke. Jeg har ikke sluttet å skrive her. Jeg er også aktiv i andre tråder på forumet. Jeg legger også ut ting her, og skriver ting her, som ikke kommer på bloggen, eller som kommer i en annen form på bloggen. Jeg varierer også bildebruken, det kommer bilder her som ikke legges ut på bloggen, og omvendt.
Noen ganger kommer det en mer utfyllende tekst her, noen ganger er det mer tekst på bloggen. Det hender også at jeg skriver innlegg på bloggen som ikke nødvendigvis er 100% båtrelatert, da linker jeg heller herfra enn å gjengi innlegget her. Et eksempel er dagens innlegg, som riktignok er båtrelatert, men hvor inngangen dreier seg om en avlyst musikkfestival - noe som ikke nødvendigvis er så interessant for forumbrukerne.
Jeg kan berolige med at jeg ikke kommer til å slutte å skrive her, spesielt ikke når jeg begynner på årets store tokt 18. mai, da har jeg tenkt å stort sett legge ut daglige oppdateringer her i forumet, mens det på bloggen antakelig kommer annenhver dag, uten at jeg skal hugge det i stein her og nå.
Jeg mener at det er fullt mulig å like og ha nytte av begge deler! Selv er jeg gjerne innom andres båtblogger og leser og titter litt rundt - flere av disse er også medlemmer her på forumet.