Jump to content

Edit History

Pequod

Pequod

Slangemannen skrev for 2 timer siden:

Etter å ha fulgt deg og dine turer noen år, så har jeg nå begynt å lagre annonser på Tresfjord 29 på Finn. Virker som en god båt for meg og datteren min. Eneste minus er vel at jeg kunne tenke meg litt mere fart. Så det er vel bare å håpe at båtmarkedet roer seg til neste år så det blir mulighet for en "fattig" alenefar. 

Hvordan motor har du i båten din? 

Har utelukkende gode erfaringer med min båt. Jeg har en ganske så ny Nogva Nanni om bord, en på 130 HK. Kommer opp i 17 knop med den, og marsjer fin og stødig på 12-14 knop. Selv foretrekker jeg vel å ligge rundt 8-9 knop, er ikke så veldig avhengig av fart, men setter pris på å kunne trøkke litt til på litt kjedelige strekk, som for eksempel når jeg skal over fjorden fra Stavern til Kragerø.

Ellers er den god og stabil i sjøen og tåler en støyt, slik som @Solbris II er inne på.

God plass og god høyde i cockpit også, og bra med soveplass. Har to døtre på 25 og 21 år, og de stortrives om bord, guttungen har ikke helt den store interessen, men jentene blir gjerne med om bord i en uke eller to.

Du og datter er velkommen til å bli med på tur en gang det måtte passe!

Pequod

Pequod

Slangemannen skrev for 2 timer siden:

Etter å ha fulgt deg og dine turer noen år, så har jeg nå begynt å lagre annonser på Tresfjord 29 på Finn. Virker som en god båt for meg og datteren min. Eneste minus er vel at jeg kunne tenke meg litt mere fart. Så det er vel bare å håpe at båtmarkedet roer seg til neste år så det blir mulighet for en "fattig" alenefar. 

Har utelukkende gode erfaringer med min båt. Jeg har en ganske så ny Nogva Nanni om bord, en på 130 HK. Kommer opp i 17 knop med den, og marsjer fin og stødig på 12-14 knop. Selv foretrekker jeg vel å ligge rundt 8-9 knop, er ikke så veldig avhengig av fart, mens etter pris på å kunne trøkke litt til på litt kjedelige strekk, som for eksempel når jeg skal over fjorden fra Stavern til Kragerø.

Ellers er den god og stabil i sjøen og tåler en støyt, slik som @Solbris II er inne på.

God plass og god høyde i cockpit også, og bra med soveplass. Har to døtre på 25 og 21 år, og de stortrives om bord, guttungen har ikke helt den store interessen, men jentene blir gjerne med om bord i en uke eller to.

Pequod

Pequod

Slangemannen skrev for 1 time siden:

Har utelukkende gode erfaringer med min båt. Jeg har en ganske så ny Nogva Nanni om bord, en på 130 HK. Kommer opp i 17 knop med den, og marsjer fin og stødig på 12-14 knop. Selv foretrekker jeg veø å ligge rundt 8-9 knop, er ikke så veldig avhengig av fart, mens etter pris på å kunne trøkke litt til på litt kjedelige strekk, som for eksempel når jeg skal over fjorden fra Stavern til Kragerø.

• Create New...