Jump to content

Edit History

Pequod

Pequod

Årets sommertokt med båten blir bare bedre og bedre... Nå har jobben problemer med å få feriekabalen til å gå opp, noe som for meg betyr at jeg i andre halvdel av turen tar en nattuke (det vil si fire netter) istedenfor ferie, og flytter den opprinnelige ferieuka til slutten. Så istedenfor å avslutte årets tokt 26. september, så avslutter jeg ikke før 3. oktober!

I tillegg blir det stadig mer sannsynlig at det blir mer jobbing fra båten også den første perioden...

Skriver mer om det her:

https://pequod.nesodd1.no/?p=21749

Men nå begynner jeg nesten å bli litt småstresset med tanke på å få båten fiks ferdig og klar til årets tokt. Det er nok av småting som må fikses på før avgang 18. mai...

Må nok kjøre en hard prioritering på hva som skal gjøres - bytting av skrogtrekk i forkabinen må nok utsettes til neste sesong.

Det samme gjelder montering av fast landstrømsopplegg og inverter, tenker jeg.

Nå er det først og fremst kalesje og mulig bytte av pumpe til vannkranene som må tas. Og det ville vært greit å finne ut av hvorfor ankervinsjen er død. Vi får se hva jeg rekker... Først på lista står uansett oljeskift og filterbytte.

Pequod

Pequod

Årets sommertokt med båten blir bare bedre og bedre... Nå har jobben problemer med å få feriekabalen til å gå opp, noe som for meg betyr at jeg i andre halvdel av turen tar en nattuke (det vil si fire netter) istedenfor ferie, og flytter den opprinnelige ferieuka til slutten. Så istedenfor å avslutte årets tokt 26. september, så avslutter jeg ikke før 3. oktober!

I tillegg blir det stadig mer sannsynlig at det blir mer jobbing fra båten også den første perioden...

Skriver mer om det her:

Men nå begynner jeg nesten å bli litt småstresset med tanke på å få båten fiks ferdig og klar til årets tokt. Det er nok av småting som må fikses på før avgang 18. mai...

Må nok kjøre en hard prioritering på hva som skal gjøres - bytting av skrogtrekk i forkabinen må nok utsettes til neste sesong.

Det samme gjelder montering av fast landstrømsopplegg og inverter, tenker jeg.

Nå er det først og fremst kalesje og mulig bytte av pumpe til vannkranene som prioriteres først. Og det ville vært greit å finne ut av hvorfor ankervinsjen er død. Vi får se hva jeg rekker... Først på lista står uansett oljeskift og filterbytte.

Pequod

Pequod

Skriver mer om det her:

Det samme gjelder montering av landstrøm og inverter, tenker jeg.

Nå er det først og fremst kalesje og mulig bytte av pumpe til vannkranene som prioriteres først. Og det ville vært greit å finne ut av hvorfor ankervinsjen er død. Vi får se hva jeg rekker... Først på lista står uansett oljeskift og filterbytte.

Pequod

Pequod

Skriver mer om det her:

Men nå begynner jeg nesten å bli litt småstresset med tanke på å få båten fiks ferdig og klar til årets tokt. Det er nok av småting som må fikses på før avgang 18. mai... Må nok kjøre en hard prioritering på hva som skal gjøres - bytting av skrogtrekk i forkabinen må nok utsettes til neste sesong.

• Create New...