Pequod
Jeg er nesten redd for å stille dette spørsmålet, men jeg har jo driti meg ut før, for å si det slik. Har stått opp etter nattevakt og sitter og spiser "frokost" da jeg plutselig hører en litt merkelig lyd.
Etter litt lytting lokaliserer jeg lyden til å være dieselvarmeren. Jeg går da bort til førerposisjonen og ser at dieselvarmeren står på, på kald luft og med null i styrke.
Jeg aner ikke om jeg kom i vanvare for å slå den på da jeg satte på vannpumpa i sted, eller, og det er spørsmålet:
Hvis den har stått på i minst én uke, kan det være årsaken til at laderen ikke har klart å gjøre jobben sin? Jeg har jo ikke lagt merke til i så fall at den har stått på, ettersom jeg ikke har hatt noen styrke på den, den har bare stått og gått, og nå fikk den da endelig nok?
Jeg vet jo ikke hvor mye strøm den bruker, men hvis jeg har vært borti den med kneet uten å merke det så kan den jo ha stått på ganske så lenge? Den har en liten vippebryter som i midtstilling er slått av, ned er kald luft og opp er varm luft.
Eller har jeg bare vært borti den nå i dag og den laget lyden fordi den ikke får nok strøm?
Den er jo stillegående når det ikke er noen effekt på?
Mulig jeg griper til et halmstrå her, men er dette teoretisk mulig?
Nå er den uansett slått av!
Jeg skal uansett bort på Extra nå for å kjøpe nytt batteri til multimeteret og sjekke stå før jeg ringer Marin Elektro.