Pequod
Ser dere følger med, ja! Vel, jeg vurderte å fortsette, men med det været som var i anmarsj så tok jeg ikke sjansen på å ta resten av Jæren, så jeg dro inn til Egersund. Jeg har fått tips om et par fine uthavner i området, så om jeg må bli her noen dager, så kan jeg i alle fall variere litt.
Men det fristet rett og slett ikke å dra videre i øs pøs og med en stadig økende vind fra nordvest. Det er jo ikke særlig med muligheter til å få søkt nødhavn noe sted heller, om jeg skulle angre meg, bli dårlig eller været skulle bli for ille.
Siden det er første gang jeg krysser dette strekket, og i tillegg er alene om bord, så tar jeg det litt forsiktig. Turen hit gikk knirkefritt, bare noen late dønninger rundt Lista, men litt mer urolig farvann etter at jeg hadde passert selve fyret. Litt etter at jeg hadde passert Rekefjord roet det seg igjen og var fin sjø til jeg kom fram til Egersund.
Der og da telte jeg litt på knappene om jeg skulle fortsette eller ikke, og valgte å dra inn. Slik det pøser ned nå angrer jeg ikke på den beslutningen.
Egersund er jo også et helt ny havn og et helt nytt sted for meg, så for meg skal det nok gå greit å være her et par dager. Så vurderer jeg å sjekke et par uthavner i området, og deretter bør jeg vel fylle litt diesel før jeg fortsetter.
Må jo se meg litt rundt her også! Et nytt sted er jo alltid spennende, og det er første gang jeg er i Rogaland med båten!