Pequod
Det ble en litt lenger etappe enn planlagt, men nå ligger jeg fortøyd ved idylliske Dingja, med longsideplass på innsiden av flytebrygga.
En flott etappe og det øspøsende regnet som var meldt glimret med sitt fravær. Bare et par forsiktige skurer et par steder, ellers var det bare nydelig!
Skjerjehavn var fullt, kunne lagt meg på utsiden av flytebrygga, men det fristet ikke særlig. Jeg dro forbi de to andre som ble nevnt som alternativer, Feste og Kjelstraumen, det var plass begge steder, men siden været var bedre enn meldt, så bare fortsatte jeg.
Jeg dro deretter videre til Eivindvik, men ble litt usikker der. Det var én plass på en veldig sliten flytebrygge der jeg ikke kunne se noen strømstolper. Det var ledig på brygga utenfor hotellet, som man også kan ligge ifølge Havneguiden, men da jeg ringte nummeret på nettsiden til hotellet, så var nummeret ikke i bruk - så kanskje de har gått konkurs?
I tillegg opplevde jeg for første gang at Ice-routeren min sviktet meg, jeg fikk ikke noe nett-tilgang i det hele tatt, men fikk koblet opp PCen via iPhonen og 4G-nettet der.
Siden jeg skal jobbe i morgen tidlig ble jeg litt skeptisk, og valgte å fortsette til Dingja. Det kan jeg ikke si at jeg angrer på! Her er det rolig og stille og jeg har nett via Ice-routeren. Riktignok ikke fem streker, men tre - men det holder i massevis.
Så jeg tror at jeg blir her til jeg har gjort ferdig tidligvaktene mandag og tirsdag før jeg fortsetter.