Pequod
Begynner å nærme seg nye oppdateringer i denne tråden...
Nå er jeg ferdig med "sommerjobben" som paprgøyepasser, og har gjort ferdig en kortuke på fjellet med ungene (ble av praktiske hensyn kortet ned fra de sedvanlige sju dagene til fem dager) og slapper av hjemme i helga før jeg mandag kveld setter meg på flyet tilbake til Ålesund og båten.
Da har jeg to hele måneder på meg før jeg skal være tilbake i hjemmehavna, og denne gangen er det hovedsaklig ferie og avspaseringsdager som skal benyttes. Jeg har kun fire nattevakter i midten av august, resten er fri. Riktignok har jeg meldt meg frivillig til å jobbe ekstra under valget, hvis det er behov for det, men har ikke fått noen tilbakemelding om det ennå.
Med meg i bagasjen har jeg takspiler til det nye kalesjetaket - som ikke var ferdige før jeg dro ut på tur. Kalesjetaket har vært potte tett hittil, men mangler litt avstivning, så det har dannet seg et par "dumper" når det har strømmet ned ordentlig. Med disse spilene på plass er de dumpene også en saga blott.
Jeg har i skrivende stund ennå ikke bestemt meg for om jeg skal fortsette nordover til Kristiansund/Trondheim eller om jeg skal kose meg i "nærområdet" med turer til Molde, Tresfjorden og Geirangerfjorden m.m.
Men jeg kan vel si så mye at jeg heller til en av dem...
Rakk en tur innom hjemmehavna også...skal ikke tilbake hit før 3. oktober...