Pequod
Har det foreløpig ikke så travelt med å dra herfra, og nå ser det ut som om Hustadvika viser seg fra sin dårlige side nå i helga, så fullt mulig at jeg tar første nattevakt herfra og drar videre til Kristiansund mandag...
Har begynt å blåse opp litt nå, så det er ikke blikkstille sjø lenger, men fortsatt nydelig temperatur. Man får nyte det mens man kan!
Ligger en Tresfjord 29 Nordic ytterst på flytebrygga til venstre. Kom i snakk med eieren i går kveld da jeg skulle rekke butikken før den stengte. Kom et kraftig regnskyll på veien opp. Hadde en anelse om at det kanskje kom noe ettersom jeg tok bildet under noen minutter før...
Hadde nok rukket å komme i ly i butikken hvis jeg ikke hadde stoppet opp for å prate med Tresfjord-eieren, men jeg søkte ly under det svære treet til venstre på bildet under mens den kraftige skuren holdt på, så jeg ble bare litt fuktig og ikke gjennomvåt, noe jeg nok ville ha blitt både om jeg gikk tilbake til båten og om jeg hadde fortsatt til butikken...
Bildet under er ikke bare uskarpt fordi det er zoomet inn, men også på grunn av det kraftige regnet, vannet fløt nedover veien til havna.
Men i dag altså, bare fryden og gammen.